Studiul arată că rețelele sociale reprezintă un „risc semnificativ” pentru viziunea tinerilor despre ei înșiși și poate provoca tulburări de sănătate mintală, scrie The Guardian.
Trei din patru copii de până la 12 ani își urăsc corpul și sunt jenați de felul în care arată, crescând la opt din 10 tineri cu vârsta cuprinsă între 18 și 21 de ani.
Descoperirile provin dintr-un nou studiu major care avertizează că rețelele sociale reprezintă un risc semnificativ pentru sănătatea actuală și viitoare a tinerelor generații de astăzi.
Aproape jumătate dintre copiii și tinerii cu vârste cuprinse între 12 și 21 de ani intervievați au spus că s-au retras, au început să facă exerciții fizice excesive, au încetat complet să socializeze sau s-au autovătămat, deoarece sunt în mod regulat hărțuiți online cu privire la aspectul lor fizic.
Patru din 10 au declarat că se află în suferință de sănătate mintală, aproape unul din cinci se confruntă cu probleme de imagine corporală și 14% se confruntă cu dificultăți de alimentație, cum ar fi alimentația extrem de restrictivă, alimentația excesivă sau vărsăturile. Dintre cei care au nevoie de sprijin, doar unul din zece tineri a primit tratament.
Rezultatele provin dintr-un nou sondaj efectuat pe 1.024 de copii și tineri cu vârste cuprinse între 12 și 21 de ani, realizat de o organizație pentru sănătatea mintală a tinerilor. Pe baza constatărilor, organizația spune că sunt necesare măsuri urgente.
„Trebuie să îmbunătățim înțelegerea impactului potențial convingător al conținutului din rețelele sociale și impactul asupra sănătății mintale a tinerilor”, a spus dr. Nihara Krause, psiholog clinician consultant, CEO și fondator al organizației. .
Descoperirile vin într-un moment de îngrijorare acută a publicului cu privire la impactul rețelelor sociale asupra sănătății mintale a tinerilor, o multitudine de alte cercetări arătând că sănătatea mintală a unei întregi generații de copii și tineri este în criză.
„Descoperirile acestui sondaj sunt profund îngrijorătoare”, a spus Krause, care a creat o serie de aplicații pentru a ajuta tinerii cu dificultăți de alimentație.
„Când tinerii folosesc aplicațiile de rețele sociale pentru a căuta informații și sfaturi atât de necesare, li se prezintă o presupusă realitate care este distorsionată și dăunătoare”, a spus ea. „Căutările lor online continuă să genereze conținut identic, ceea ce agravează problema.”
Sondajul a constatat că 97% dintre copiii de până la 12 ani sunt acum pe rețelele sociale. În ciuda faptului că aproape 70% spun că rețelele sociale îi fac să se simtă stresați, anxioși și deprimați – două treimi spunând că sunt îngrijorați de timpul petrecut pe rețelele sociale – timpul mediu zilnic petrecut în aplicații a fost de 3,65 ore.
Cei chestionați au recunoscut că au continuat să acceseze aplicații, în ciuda îngrijorărilor că sănătatea lor mintală era afectată de conținutul online împins către ei de algoritmii rețelelor de socializare: o statistică care crește de la 54% dintre copiii de 12-14 ani la 60% dintre cei 15-17 ani și 71% dintre cei de 18-21 de ani.
În ciuda acestui fapt, 95% dintre cei chestionați au spus că s-au simțit neputincioși când a fost vorba să renunțe la obiceiul lor online. Ei au recunoscut, de asemenea, că au de patru ori mai multe probabilități să apeleze la aplicațiile de rețele sociale decât să vorbească cu prietenii și familia atunci când caută să depășească sentimentele negative sau stima de sine scăzută despre corpul lor.
"Cu siguranță, rețelele sociale mă afectează negativ. Ca tineri, ne comparăm în mod constant cu oameni care arată bine online. Pe site-uri precum TikTok, singurii oameni pe care îi vezi sunt minunați datorită algoritmilor și asta ne face să ne simțim foarte prost cu noi înșine.” a spus un tânăr.
„Rețelele sociale au un impact uriaș asupra modului în care ne vedem pe noi înșine. Mă simt presat să arăt ca ceva care a fost editat și modificat. Dacă social media nu ar exista, nu m-aș compara: aș merge mai departe cu viața mea”, a spus un altul
De la pandemie, cererea de servicii pentru tulburări de alimentație a copiilor și adolescenților a crescut cu două treimi în Marea Britanie, 10.000 de tineri începând tratamentul între aprilie și decembrie 2021. Cu toate acestea, nivelurile de furnizare sunt astfel încât tratamentul este disponibil doar pentru cei care au cea mai mare nevoie.
Centrul pentru combaterea urii digitale (CCDH) a efectuat recent cercetări care au arătat că „algoritmul de recomandare” TikTok împinge conținutul de autovătămare și tulburări alimentare către adolescenți în câteva minute după ce aceștia își exprimă interesul față de aceste subiecte .
La acea vreme, un purtător de cuvânt al TikTok, care este deținut de firma chineză ByteDance și are peste un miliard de utilizatori în întreaga lume, a declarat că studiul CCDH nu reflectă experiența sau obiceiurile de vizualizare ale utilizatorilor din viața reală a aplicației.
„Ne consultăm în mod regulat cu experți în sănătate, eliminăm încălcările politicilor noastre și oferim acces la resurse de sprijin pentru oricine are nevoie”, au spus aceștia.
„Suntem conștienți de faptul că declanșarea conținutului este unică pentru fiecare individ și rămânem concentrați pe promovarea unui spațiu sigur și confortabil pentru toată lumea, inclusiv pentru persoanele care aleg să-și împărtășească vindecarea sau să-i educe pe alții cu privire la aceste subiecte importante.”
Orientările TikTok interzic conținutul care promovează comportamente care ar putea duce la sinucidere și autovătămare, precum și materialele care promovează comportamente sau obiceiuri alimentare nesănătoase.
„Platformele companiilor de social media exacerbează ceea ce simt tinerii adolescenți și adulții cu privire la imaginea corpului, tulburările de alimentație și sănătatea mintală”, a spus Imran Ahmed, CEO-ul CCDH.
Social media este una dintre problemele care pun „presiune fără precedent” asupra tinerilor de astăzi „care culminează cu o renunțare la speranță” a spus Ged Flynn, directorul executiv al Papyrus , o organizație de caritate dedicată promovării sănătății mintale pozitive în rândul tinerilor,