Record absolut pentru o motocicletă Harley-Davidson: 1 milion de dolari pentru un exemplar din 1908

11 Feb 2023
Record absolut pentru o motocicletă Harley-Davidson: 1 milion de dolari pentru un exemplar din 1908

O motocicletă rară Harley-Davidson construită în 1908 a devenit cea mai scumpă vândută vreodată la licitație, potrivit datelor compilate de un site web care urmărește vânzările de biciclete de epocă.

Tankul Harley-Davidson Strap a fost înregistrat pe vintagent.com ca fiind vândut cu 935.000 de dolari, după taxele de licitație luna trecută, la licitația Mecum din Las Vegas, a raportat Milwaukee Journal Sentinel.

Motocicleta a fost numită Strap Tank deoarece rezervoarele de ulei și combustibil sunt atașate de cadru cu curele de nichel.

Un model Strap din 1907 s-a vândut cu 715.000 de dolari după taxe, dar nu a mers la fel de mult ca modelul Strap din 1908, care a stabilit recordul, deoarece nu a fost niciodată restaurat. Motocicleta care bate recorduri avea multe dintre piesele sale originale, ceea ce o face și mai rară, a declarat Greg Arnold, directorul diviziei de motociclete la Mecum Auctions.

„Am reușit să promovăm foarte bine bicicleta, iar Harley este de departe cea mai faimoasă marcă de motociclete americană, așa că aveam impresia că se va descurca bine la licitație, dar, evident, ești surprins de fiecare dată când vinzi cea mai scumpă motocicletă vreodată”, a spus el.

Harley-Davidson este un producator american de motociclete cu o bogată istorie şi tradiţie culturală. Fondată în 1903 în Milwaukee, WI, Harley tocmai a sărbătorit peste 120 de ani de activitate, iar sute de mii de motociclişti au petrecut cu această ocazie. În 1929, existau 241 producători de motociclete din SUA. După criza, numai doi au rămas: Harley şi Indian. Prin 1953, indian a ieşit din afaceri, lăsând Harley-Davidson ca singurul producător american de motociclete. Dificultăţile financiare în anii 1970 au dus la necesitatea ca societatea-mamă, AMF, să scoată firma la vânzare. Fără a avea cumpărător, un grup de manageri Harley au cumpărat compania şi au salvat-o schimbând profilul, sub același brand au început să vândă produse cum ar fi îmbrăcăminte şi accesorii auxiliare motocicliștilor. Acum, o societate deţinută public, Harley a marcat o crestere de doua cifre pentru optsprezece ani consecutiv. Harley s-a transformat într-o companie de marketing puternic, cu un accent puternic pe imaginea şi calitatea produselor. Harley Davidson a devenit exemplul clasic al reuşitei în ceea ce priveşte crearea unei comunităţi centrate pe brand. Harley Owners Group (H.O.G.) a fost înfiinţat de Harley Davidson Motor Company în 1983 şi s-a născut din dorinţa mândrilor posesori ai unui Harley de a se întâlni şi de a-şi împărtăşi pasiunea pentru libertate. H.O.G. a devenit foarte repede cel mai mare club moto din lume, care are organizaţii în toată lumea, inclusiv în România, dar se consideră mai mult decât o organizaţie a motocicliştilor. E vorba de peste un milion de oameni, din lumea întreagă, uniţi de acelaşi vis: Harley Davidson care reprezintă legătura dintre pasiune, prietenie, bună dispoziţie şi respect. Harley Davidson a dezvoltat pentru membrii comunităţii simboluri specifice, care îi ajută să se identifice unii pe alţii şi să se diferenţieze de ceilalţi. Oricine îi poate recunoaşte după îmbrăcămintea specifică.

Alte stiri din Externe

Ultima oră