Analiștii spun că avionul s-a rupt în bucăți în aer, iar accidentul s-a produs la scurt timp după ce aparatul a atins altitudinea de croazieră de 9.500 de metri.
„Majoritatea accidentelor de aeronave care includ probleme structurale au loc din cauza sarcinii crescute în timpul decolarii sau aterizarii, aeronavele foarte rar se distrug la altitudinea de croazieră”, susține Stratfor.
Raportul afirmă că varianta potrivit căreia avionul a fost doborât de teroriștii din Peninsula Sinai este improbabilă.
"Zborul 9268 era în afara ariei armelor antiaeriene detinute de ei. În plus, după cum reiese din datele primare de la înregistratoarele de zbor, aeronava nu a fost lovita de un obiect exterior. Dezastrul nu a fost cauzat nici de vreo defecțiune electrică. Cea mai probabilă explicație este prezența unei bombe la bord. Zborul 9268 a decolat de la Sharm el-Sheikh, un aeroport cunoscut pentru nivelul de securitate scăzut. În schimbul unei şpăgi, personalul de securitate al aeroportului se oferă de multe sa faciliteze evitarea inspecției de securitate pentru bagajele pasagerilor.
"Zborul 9268 era în afara ariei armelor antiaeriene detinute de ei. În plus, după cum reiese din datele primare de la înregistratoarele de zbor, aeronava nu a fost lovita de un obiect exterior. Dezastrul nu a fost cauzat nici de vreo defecțiune electrică. Cea mai probabilă explicație este prezența unei bombe la bord. Zborul 9268 a decolat de la Sharm el-Sheikh, un aeroport cunoscut pentru nivelul de securitate scăzut. În schimbul unei şpăgi, personalul de securitate al aeroportului se oferă de multe sa faciliteze evitarea inspecției de securitate pentru bagajele pasagerilor.
Unele companii aeriene, în special operatorii de transport europeni și israelieni, cer controale de securitate suplimentare, însă operatorii de transport din Rusia nu au de regula astfel de pretentii. Dispozitivul exploziv putea fi adus in bagaje sau strecurat în cala”, se arată în cercetarea Stratfor.
Analiștii susțin că înăsprirea măsurilor de securitate nu vor exlude noi atacuri.
„Cu destulă perseverență și inovare, atacatorii vor fi întotdeauna în măsură să introducă ilegal explozibili in avioane. Costurile securității in aviație sunt uriașe, dar ale nu vor fi în măsură niciodata să garanteze pe deplin siguranța pasagerilor”, mai spune raportul companiei de analiză. (V.M.)