OMS: copiii sub patru ani ar trebui să „pună întrebări despre sexualitate” și „să exploreze identitățile de gen”

19 Mai 2023
OMS: copiii sub patru ani ar trebui să „pună întrebări despre sexualitate” și „să exploreze identitățile de gen” Galerie foto (3)

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) este sub presiune să retragă îndrumările pentru școli în care le recomandă copiilor mici „să pună întrebări despre sexualitate” și „să exploreze identitățile de gen”. Ghidul OMS spune că copiii cu vârsta de până la patru ani ar trebui învățați despre „plăcerea atunci când își ating propriul corp și masturbarea timpurie a copilăriei” scrie The Telegraph

Ghidul spune că „ educația sexuală începe de la naștere” și este descris ca un „cadru pentru factorii de decizie, autoritățile educaționale și de sănătate și specialiștii”.

Sfatul său despre cum să „vorbești despre chestiuni sexuale” cu copiii mici a fost adresat factorilor de decizie din Europa și a fost tradus în mai multe limbi europene, inclusiv limba româna, și promovat la evenimente naționale și internaționale, potrivit OMS.

Documentul a fost, de asemenea, citat într-un raport consultat de miniștrii dinȚara Galilor care anul trecut au lansat o programă obligatorie de educație sexuală în școli și a condus la o reacție din partea guvernului, a parlamentarilor și a activiștilor .

Sfatul propune ca copiii între patru și șase ani să fie învățați să „vorbească despre chestiuni sexuale” și „să-și consolideze identitatea de gen”.

Acesta recomandă copiilor sub patru ani să li se spună că au „dreptul de a pune întrebări despre sexualitate” și „dreptul de a explora identitățile de gen”.

Ghidul OMS mai spune că copiii cu vârsta de până la patru ani ar trebui să fie învățați despre „plăcerea atunci când își ating propriul corp, masturbarea timpurie a copilăriei”.

Aceste subiecte sunt descrise drept „standardele minime care trebuie acoperite de educația sexuală”.

Un purtător de cuvânt al guvernului a declarat: „Guvernul Marii Britanii nu recunoaște acest ghid al OMS și nu suntem de acord cu recomandările sale. Nu l-am distribuit sau promovat în școli. „Oferim propriile noastre îndrumări pentru a ajuta școlile să învețe copiii și tinerii despre relații și sănătate.”

Cu toate acestea, îndrumările OMS, publicate pentru prima dată în 2010, au fost citate într-un raport din 2017 comandat de miniștrii galezi, intitulat „Informing the Future of the Sex and Relationships Curriculum in Wales”.

Aplicabil din punct de vedere legal în Țara Galilor

Raportul a fost comandat să „informeze dezvoltarea viitoarei programe de sex și relații”, care a devenit aplicabil legal în școlile din Țara Galilor anul trecut, deși nu a adoptat toate recomandările din raportul realizat de Universitatea Cardiff.

Laura Anne Jones MS, deputat de opoziție din Țara Galilor, a declarat că OMS „trebuie să anuleze recomandările imediat”. Doamna Jones a cerut, de asemenea, guvernului galez să se „distanțeze” de îndrumările „foarte deranjante” ale OMS.

Ea a adăugat: „Trebuie să oprim această împingere a ideologiei de gen dăunătoare în educația sexuală în Țara Galilor și Marea Britanie, cu efect imediat. OMS trebuie să anuleze imediat recomăndarile.”

Un purtător de cuvânt al guvernului galez a declarat că nu a „aprobat” îndrumările OMS, adăugând: „Ceea ce este predat în școli este stabilit în mod clar într-un coe care oferă școlilor o direcție foarte clară, astfel încât copiii să învețe doar lucruri care sunt adecvate vârstei și dezvoltării lor.

„La o vârstă mai mică copiii vor fi învățați să se trateze unii pe alții cu bunătate și empatie.”

„Sexualizare prematură”

Cu toate acestea, legile au fost condamnate de parlamentari, organizațiile de părinți și grupurile de activiști preocupați de sexualizarea prematură a copiilor din școlile din Țara Galilor.

Tanya Carter, purtătoarea de cuvânt a Safe Schools Alliance, care face campanie pentru siguranța copiilor, a cerut o „anchetă urgentă” pentru a stabili dacă există o legătură între „curricula educației sexuale în această țară” și îndrumările de educație sexuală emise de organizațiile ONU precum OMS și UNESCO.

„Este nevoie de o anchetă urgentă asupra modului în care această ideologie... a ajuns să influențeze atât de mult gândirea publică”, a adăugat doamna Carter.

Un purtător de cuvânt al OMS a declarat pentru The Telegraph că organizația își susține îndrumările și ele rămân accesibile. Purtătorul de cuvânt a adăugat: „Orientările noastre reflectă fapte psihologice stabilite despre înțelegerea de către copii a corpului lor și dezvoltarea psihosocială bazată pe decenii de cercetare”.

Documentul afirmă că copiii se angajează în educația sexuală încă de la naștere.

„De la naștere, bebelușii învață valoarea și plăcerea contactului corporal, căldura și intimitatea. Curând după aceea, ei învață ce este „curat” și ce este „murdar”, se spune în document.

Apoi continuă cu concluzia: „Cu alte cuvinte, se angajează în educația sexuală”.

„OMS ar trebui să știe mai bine”

O purtătoare de cuvânt de la Safe Schools Alliance UK a spus că această abordare „reconceptualizează întreaga existență a copiilor și toate relațiile lor, ca fiind legate cumva de sexualitatea și comportamentele lor sexuale”.

„OMS ar trebui să știe mai bine decât să se joace cu sensibilitățile copiilor și preocupările părinților în acest fel." a spus un parlamentar

„Copilăria este un timp al inocenței; pentru imaginație, basme și joacă și bucurie. Mulți dintre acești oameni au o înțelegere foarte deformată a caracterului copilăriei și, de fapt, este mult mai simplu decât pretind ei în îndrumarea lor.”

Documentul OMS prezintă trei modele de educație sexuală – „Tipurile” unu, doi și trei – care variază de la o abordare „doar abstinența” până la încurajarea copiilor să urmeze „creșterea și dezvoltarea sexuală”.

Susține cea mai liberală abordare, la care se referă ca „Tipul 3” sau „educație sexuală holistică”, ca sursă de informații „nepărtinitoare” și „corecte din punct de vedere științific” despre „toate aspectele sexualității”.

Cu toate acestea, descrie cel mai conservator model, la care se referă ca fiind o abordare „doar abstinența”, ca fiind dovedit că nu are „efecte pozitive asupra comportamentului sexual” sau despre „riscul de sarcină la adolescență”.

Alte stiri din Externe

Ultima oră