Marea Britanie: "Isus ar fi putut fi transgender", susține decanul de la Cambridge

27 Noi 2022
Marea Britanie: "Isus ar fi putut fi transgender", susține decanul de la Cambridge

Decanul Trinity College a spus că o astfel de opinie este „legitimă” după o dispută în legătură cu o predică a unui student care susținea că Hristos are un „corp trans”, scrie The Telegraph.

Isus ar fi putut fi transgender, potrivit unui decan al Universității din Cambridge.

Doctorul Michael Banner, decanul Trinity College, a spus că o astfel de opinie este „legitimă” după o dispută în legătură cu o predică a unui student de cercetare de la Cambridge care susținea că Hristos are un „corp trans” dezvăluie The Telegraph.

Un discurs „cu adevărat șocant” din predica de seară de duminica trecută de la capela Trinity College, în care Joshua Heath, un cercetător junior, a expus picturi renascentiste și medievale ale crucificării care descriau o rană laterală pe care predicatorul invitat a asemănat-o cu un vagin.

Credinciosii au spus pentru The Telegraph că au fost „în lacrimi” și s-au simțit excluși din biserică, unul care a strigat decanului „erezie” la plecare.

Predica a afișat trei picturi, inclusiv lucrarea lui Jean Malouel Pietà din 1400, cu Heath subliniind rana laterală a lui Isus și sângele care curge în vintre. Slujba a arătat și lucrarea din 1990 a artistului francez Henri Maccheroni „Hristos”.

Heath, al cărui doctorat a fost coordonat de fostul arhiepiscop de Canterbury Rowan Williams, a mai spus credincioșilor că în Cartea de rugăciuni din Bonne din Luxemburg, din secolul al XIV-lea, această rană laterală a fost izolată și „căpătă un aspect hotărât vaginal”.

Heath a folosit, de asemenea, reprezentări non-erotice ale penisului lui Hristos în arta istorică, care „îndeamnă la un răspuns mai degrabă primitor decât ostil față de vocile persoanelor trans ”.

„În trupul simultan masculin și feminin al lui Hristos în aceste lucrări, dacă trupul lui Hristos, așa cum aceste lucrări sugerează corpul tuturor trupurilor, atunci trupul său este și trupul trans”, a concluzionat predica.

Un membru al congregației, care a dorit să rămână anonim, i-a spus doctorului Banner într-o scrisoare de plângere: „Am părăsit slujba în lacrimi. Te-ai oferit să vorbești cu mine după aceea, dar am fost prea tulburat. Disprețuiesc ideea că făcând o gaură într-un bărbat, prin care să fie pătruns, el poate deveni femeie."

„Sunt mai ales disprețuitor față de aceste imagini atunci când sunt aplicate Domnului nostru, de la amvon, la Evensong. Sunt disprețuitor față de ideea că ar trebui să fim invitați să contemplăm martiriul unui „Hristos trans”, o nouă erezie pentru epoca noastră.”

Credinciosul a spus că publicul și corul de la slujba tradițională anglicană, cu copii prezenți, au fost „vizibil inconfortabil” la predica „cu adevărat șocantă” , care „m-a făcut să mă simt nepotrivit în Biserică”.

Răspunsul doctorului Banner la plângere, văzut de The Telegraph, a apărat modul în care predica „a sugerat că ne-am putea gândi la aceste imagini ale corpului masculin/feminin al lui Hristos ca ne oferă modalități de a gândi despre problemele legate de întrebările transgender astăzi”.

„Pentru mine, cred că speculațiile au fost legitime, indiferent dacă tu sau eu sau oricine altcineva nu suntem de acord cu interpretarea, spune altceva despre acea tradiție artistică sau rezistă aplicării ei la întrebările contemporane despre transsexualism”, a adăugat doctorul Banner.

Dr. Banner a spus că, atâta vreme cât opiniile erau ale vorbitorului, el „nu ar fi trimis o invitație cuiva despre care credeam că va încerca în mod deliberat să șocheze sau să jignească o congregație sau despre care ar putea fi de așteptat să vorbeasca împotriva credinței creștine”.

Un purtător de cuvânt al Trinity College a spus: „Predica a explorat natura artei religioase, în spiritul anchetei academice care provoacă gândirea și în conformitate cu dezbaterea și dialogul deschis de la Universitatea din Cambridge ”.

Alte stiri din Externe

Ultima oră