Christoph Mueller, noul director executiv al Malaisya Airlines, aflată în restructurare, a declarat astăzi că, firma de transport aerian este în faliment tehnic, iar măsurile de redresare presupun desfiinţarea unei treimi din posturi - circa 6000 de joburi- şi renunţarea la zborurile pe unele rute externe, scrie nytimes.com.
"Suntem tehnic în faliment. Declinul a început cu mult timp înainte de tragicele evenimente din 2014", a afirmat Christoph Mueller, într-o conferinţă de presă.
Stoarsă de pierderile din ultimii ani provocate de concurenţa regională, compania a fost serios afectată de catastrofele aviatice de anul trecut în care au fost implicate două aeronave ale sale. Un avion cu pasageri al Malaisya Airlines a dispărut la scurt timp de la decolare, presupunându-se că s-ar fi prăbuşit în ocean, nefiind găsit nici până astăzi, iar un altul a fost doborât în Ucraina.
Muller şi-a făcut prima apariţie publică în calitate de director executiv după ce luna trecută a fost angajat de proprietatrul companiei aeriene, Malaysian state fund Khazanah, să conducă operaţiunile de restructurare.
Noua denumire a companiei restructurate este Malaysia Airlines Bhd (MAB), ce va înlocui fosta Malaysian Airline System Bhd (MAS).
Compania a dezvăluit, totodată, planurile de a desfiinţa 6000 de locuri de muncă, ceea ce va face ca numărul angajaţilor să ajungă la 14.000.
"Vom face în continuare transport internaţional, legând continentele" a spus Mueller, adăugând că nu se vor face tăieri pe rutele interne. De asemenea, vor fi reduse numărul de locuri şi frecvenţa curselor aeriene pe anumite rute, iar în unele cazuri anumite rute vor fi abandonate total, a mai spus el.