Inițial, fuseseră prevăzute doar două milioane de euro pentru remodelarea centurii cicliste verzi, dar ulterior suma a fost suplimentată considerabil, în conformitate cu promisiunile făcute în campania electorală de formațiunea politică 'Ahora Madrid', pe lista căreia a candidat actualul primar al capitalei spaniole, jurista Manuela Carmena. Acest partid s-a angajat să elaboreze un nou plan 'adaptat condițiilor actuale, pentru dezvoltarea unei rețele integrate și coerente de piste de bicicletă, care să nu aibă exclusiv rol recreativ'.
Până la sfârșitul anului viitor, va fi finalizată rețeaua de piste de bicicletă care traversează Madridul, iar unele dintre pistele realizate deja vor fi completate cu culoare separate de restul carosabilului prin borduri, nu doar cu marcaje rutiere.
Totodată, serviciul municipal de închiriere de biciclete, BiciMad, inaugurat în 2014 — cu 1.560 de biciclete și 123 de stații de închiriere — se va extinde spre zona de sud a orașului. După dificultățile cu care s-a confruntat la început, acest proiect s-a dezvoltat spre nord, ajungând în prezent la 2.080 de biciclete și 165 de stații.
Planul de mobilitate urbană aprobat anul trecut de municipalitatea din Madrid prevede 283 de piste de biciclete, de trei ori mai mult decât în 2006. Prin comparație cu anul 2008, cererea de închirieri de biciclete a crescut de 2,5 ori, dar reprezintă doar 1 % din totalul deplasărilor din capitala spaniolă.