“Fertilitatea este un bun comun”, spune un slogan al campaniei. Iniţiativa nu a fost însă atât de atrăgătoare, aşa cum a sperat ministerul italian. De fapt, a stârnit reacţii negative peTwitter, unde utilizatorii furioşi au desfiinţat campania #FertilityDay, ceea ce i-a determinat pe iniţiatori să dea înapoi.
Ministerul a închis pagina de "web fertilityday2016.it", dar, chiar şi aşa, imagini realizate pentru campanie pot fi văzute în continuare. Unul dintre mesajele campaniei spune că “ Frumuseţea nu are vârstă, dar fertilitatea, da”, iar un altul , “Părinţi tineri. Cel mai bun mod de a fi creativ”.
Cu o rată a şomajului de 42% în rândul italienilor între 15 şi 24 de ani, scriitoarea Giulia Blasi arată că există şi alte modalităţi de a fi creativ, nu neapărat concepând un copil pe care nu ţi-l poţi permite. Ea a susţinut că mai bine Italia ar trebui să-şi concentreze eforturile pentru a le ajuta pe femei să găsească un echilibru între carieră şi maternitate.
În timp ce iniţiativa din Italia a fost făcută praf şi pulbere, alte ţări cu o rată scăzută a natalităţii au avut un pic mai mult noroc. Compania de turism daneză Spies Rejser a lansat campania "Fă-o pentru Danemarca (Do it for Denmark)”, oferind premii danezelor care rămân însărcinate în timpul vacanţei.
Campania a fost determinată de o scădere a ratei natalităţii în 2013, care a ajuns la 10 copii la mia de locuitori. Agenţia de turism a continuat campania şi în 2015, de data aceasta sub titlul “Fă-o pentru mama,” în care părinţii erau îndemnaţi să-şi trimită copiii căsătoriţi în vacanţă pentru a le face nepoţi.
Oraşul Copenhaga şi-a lansat propria campanie finanțată de guvern, menită să reamintească rezidenților că fertilitatea nu durează la nesfârşit.