În 2022, TikTok era văzut ca un canal de influență esențial pentru strategiile politice din SUA. Democrații organizau evenimente grandioase pentru a atrage influenceri de pe platformă, oferindu-le excursii gratuite la Washington D.C., întâlniri private cu Barack Obama și chiar o oră în Biroul Oval alături de Joe Biden. Aceste eforturi reflectau importanța rețelei sociale în mobilizarea alegătorilor tineri și modelarea percepțiilor publice, scria Washington Post
Doar doi ani mai târziu, aceeași platformă este sub amenințarea unei interdicții totale în SUA. În aprilie 2024, președintele Biden a semnat o lege care ar putea forța vânzarea aplicației sau interzicerea sa pe teritoriul american, invocând riscuri legate de securitatea națională. Criticii TikTok susțin că proprietatea sa chineză permite accesul guvernului de la Beijing la datele utilizatorilor americani și poate influența opinia publică., scrie acelasi Washington Post în 2024
Pe lângă întâlnirea Biroului Oval, creatorii TikTok au avut o sesiune cu fostul președinte Barack Obama, au vizitat Curtea Supremă și Capitoliul și s-au întâlnit cu liderii Comitetului Național Democrat și Comitetului de campanie al Congresului Democrat, principalul braț de campanie al Camerei. Democrați.
Călătoria, care a fost organizată de DNC, a fost cel mai vizibil efort până în prezent al democraților care au încercat să folosească audiența vastă a TikTok pentru a influența mandatul de mijloc și este probabil să se dovedească controversată cu republicanii, mulți dintre ei au criticat dur proprietatea chineză a TikTok. Fostul președinte Donald Trump a ordonat la un moment dat închiderea TikTok în Statele Unite, apoi a încercat să forțeze vânzarea operațiunilor sale din SUA. Aceste eforturi au eșuat, totuși, deși republicanii au continuat să acuze aplicația că este o amenințare.
De atunci, TikTok a fost descărcat de milioane de ori de către utilizatorii din Statele Unite și a depășit Facebook-ul și Instagram-ul Meta pentru a deveni aplicația de socializare cu cea mai rapidă creștere a națiunii.
Încercarea elaborată a democraților de a atrage influențerii TikTok
In octombrie 2022, Washington Post relateaza cum președintele Biden a petrecut mai mult de o oră la Casa Albă cu opt vedete TikTok, cu o urmărire combinată de peste 67 de milioane, care au fost aduși la Washington în speranța că postările lor vor avea drept rezultat voturi pentru democrații la jumătatea mandatului din 8 noiembrie 2022.
Pe lângă întâlnirea Biroului Oval, creatorii TikTok au avut o sesiune cu fostul președinte Barack Obama, au vizitat Curtea Supremă și Capitoliul și s-au întâlnit cu liderii Comitetului Național Democrat și Comitetului de campanie al Congresului Democrat, principalul braț de campanie al Camerei. Democrați.
Călătoria, care a fost organizată de DNC, a fost cel mai vizibil efort până în prezent al democraților care au încercat să folosească audiența vastă a TikTok pentru a influența mandatul de mijloc și este probabil să se dovedească controversată cu republicanii, mulți dintre ei au criticat dur proprietatea chineză a TikTok.
Călătoria la Casa Albă a fost aranjată direct, nu prin DNC. Biden i-a îmbrățișat pe creatorii TikTok de-a lungul președinției sale, găzduind adesea briefing-uri cu aceștia despre probleme cheie precum războiul din Ucraina și pandemia de coronavirus. După conferința de presă, Biden i-a introdus pe creatorii de conținut în Biroul Oval pentru o întâlnire privată de o oră.
Creatorii au spus că în timpul întâlnirii, Biden și-a povestit povestea personală și a explicat de ce a intrat în politică. El le-a arătat creatorilor fotografii de familie și a întrebat dacă vreunul dintre ei s-ar gândi să candideze pentru o funcție. Unii creatori au spus că este ceva ce ar lua în considerare. El i-a plimbat personal prin aripa de vest și i-a încurajat să primească rapel de vaccin împotriva coronavirusului.
„S-a simțit ca un mic tur al camerei, dar de către președinte”, a spus Westbrouck.
„Nu a menționat alegerile sau votul”, a spus Spehar.
„Știm că oamenii ascultă mesageri de încredere și, pe măsură ce un număr tot mai mare de tineri apelează la Instagram, TikTok și alte platforme pentru știri și informații, trebuie să interacționăm direct cu vocile în care au încredere”, a spus Rob Flaherty, directorul strategiei digitale.
Tinerii primesc din ce în ce mai mult știrile și informațiile de la creatorii de conținut pe TikTok, arată sondajele. Procentul de oameni care consumă știri pe TikTok s-a triplat din 2020, iar peste 26% dintre adulții sub 30 de ani primesc în mod regulat știri pe TikTok, potrivit unui sondaj recent al Centrului de Cercetare Pew .
Democratii au deschis un cont TikTok în martie, devenind singurul partid politic din SUA de pe platformă. Partidul angajează un strateg de conținut cu normă întreagă dedicat exclusiv TikTok, construind platforma grupului prin postarea de clipuri de știri, explicații și meme-uri în tendințe.
„În toți anii mei în politică, nu am văzut niciodată o singură strategie care ar putea răsturna un stat de la sine”, a spus Madeline V. Twomey, fondatorul companiei de consultanță digitală Rufus and Mane, care a lucrat și la organizarea călătoriei. „TikTok este acea strategie – are un impact asupra culturii și politicii într-un mod în care nicio altă media nu ajunge.”
„Vedem că mai mulți politicieni și organizația de partid încep să îmbrățișeze acest nou mediu și o modalitate incredibil de eficientă de a ajunge la tineri”, a declarat Aidan Kohn-Murphy, fondatorul Gen Z for Change, un grup cunoscut anterior ca TikTok pentru Biden. . „Vedem că o mulțime de campanii și organizații de partid încep să îmbrățișeze tacticile pe care organizatorii digitali le-au spus că funcționează de ani de zile.”