Google a spus Comisiei UE că nu va adăuga verificări de fapte la rezultatele căutării și la videoclipurile YouTube și nu le va folosi în clasarea sau eliminarea conținutului, în ciuda cerințelor unei noi legi a UE, potrivit unei copii a unei scrisori obținute de Axios.
Google nu a inclus niciodată verificarea faptelor ca parte a practicilor sale de moderare a conținutului. Compania le-a semnalat în privat legislatorilor UE că nu intenționează să-și schimbe practicile, dar își reafirmă poziția înainte ca un "cod voluntar" să devină lege în viitorul apropiat. (Un "cod voluntar" este un set de reguli, principii sau standarde la care organizațiile sau indivizii pot alege să adere în mod voluntar, fără a fi impus de legislație.)
Într-o scrisoare scrisă lui Renate Nikolay, directorul general adjunct al departamentului de conținut și tehnologie la Comisia Europeană, președintele Google pentru afaceri globale, Kent Walker, a declarat că integrarea verificării faptelor cerută de noul Cod de practici de dezinformare al Comisiei „pur și simplu nu este adecvat sau eficient pentru serviciile noastre” și a spus că Google nu se va angaja în acest sens.
- Codul ar cere ca Google să includă rezultate de verificare a faptelor alături de rezultatele căutării Google și videoclipurile YouTube. De asemenea, ar forța Google să includă verificarea faptelor în sistemele și algoritmii săi de clasare.
- Walker a spus că abordarea actuală a Google cu privire la moderarea conținutului funcționează și a subliniat o dovadă a moderarii conținutului în timpul „ciclului fără precedent de alegeri globale” de anul trecut.
- El a spus că o nouă funcție adăugată pe YouTube anul trecut care le permite unor utilizatori să adauge note contextuale la videoclipuri „are un potențial semnificativ”. (Acest program este similar cu caracteristica X Community Notes, precum și cu noul program anunțat de Meta săptămâna trecută.)
Codul de practici al UE privind dezinformarea, introdus în 2022, include mai multe angajamente benevole pe care firmele de tehnologie și companiile private ar trebui sa le respecte benevol, inclusiv organizațiile de verificare a faptelor.
- Codul, creat inițial în 2018, precede noua lege a UE privind moderarea conținutului, Digital Services Act (DSA), care a intrat în vigoare în 2022.
Comisia a purtat discuții private în ultimul an cu companii de tehnologie, îndemnându-le să transforme măsurile voluntare într-un cod oficial de conduită în temeiul DSA.
- Walker a spus în scrisoarea sa de joi că Google a spus deja Comisiei că nu intenționează să se conformeze.
- Google „va renunța la toate angajamentele de verificare a faptelor din Cod înainte ca acesta să devină un Cod de conduită DSA”, a scris el.
- El a spus că Google va continua să investească în îmbunătățiri ale practicilor sale actuale de moderare a conținutului, care se concentrează pe oferirea oamenilor de mai multe informații despre rezultatele căutării lor prin funcții precum filigranul Synth ID și dezvăluirile AI pe YouTube.
Refuzul Google vine pe fondul unei ponderi globale cu privire la rolul pe care platformele tehnologice ar trebui să-l joace în discursul de verificare și de poliție.
-
- Săptămâna trecută, Meta a spus că va pune capăt eforturilor de verificare a faptelor și de a reduce controlul libertatii de exprimare pe Facebook, Instagram și Threads.
- Elon Musk a redus semnificativ eforturile de moderare a conținutului la X de când a preluat platforma în 2022.
???????????? GOOGLE TO EU: “NOPE” ON FACT-CHECKING RULES
— Mario Nawfal (@MarioNawfal) January 16, 2025
Google has flat-out rejected the EU’s demand to add fact-checks to search results and YouTube videos under the Digital Services Act (DSA).
In a letter, Google’s global affairs president Kent Walker said fact-checking is “not… pic.twitter.com/l0hi5orLAU