"Acest grafic ilustrează cum virusul minții woke a preluat media main stream. Același lucru s-a întâmplat cu media online și cu sistemul de învățământ. Apoi s-a răspândit în alte țări. Rata de infectare aproape 100%. Dar acum va muri." a scris Musk pe X referindu-se la un grafic din TabletMag care arata cum mass-media americana a crescut dramatic acoperirea rasismului și a îmbrățișat noile teorii ale conștiinței rasiale.
Graficul prezentat de Musk afișează utilizarea termenilor „rasist(i)” și „rasism” ca procent dintre toate cuvintele în patru dintre cele mai mari ziare americane din (în funcție de publicație) 1970 până în 2019.
În 2011, termenii rasist/rasists/rasism au reprezentat 0,0027% și 0,0029% din toate cuvintele din The New York Times și, respectiv, The Washington Post . Ceea ce vedem în ultimul deceniu este o creștere dramatică continuă a utilizărilor „rasismului” și a variațiilor acestuia. Mai mult, graficul arată că această creștere a avut loc cu o jumătate de deceniu înainte de sosirea lui Donald Trump. Până în 2019, acestea ar reprezenta 0,02% și puțin sub 0,03% din toate cuvintele publicate în NYTimes și WashingtonPost - o creștere de peste 700% și, respectiv, puțin sub 1.000%, față de 2011. În timp ce creșteri ale frecvenței de utilizare sunt observate și pentru ziare mai de centru-dreapta ca Wall Street Journal , acestea sunt comparativ mai graduale și mai modeste. În special, schimbările în tendințele Times și Post le preced pe cele ale WSJ cu aproximativ un an, sugerând că WSJ de centru-dreapta pare să reacționeze la tendințele retorice și ideologice privind rasa promovate de cele mai mari două ziare de stânga. În perioada în cauză, începând cu mijlocul anilor '90, NYTimes și WashingtonPost au prezentat întotdeauna acești termeni mai des decât Jurnalul , dar, până de curând, diferența a fost minoră. Astăzi, decalajul este enorm, ceea ce sugerează că explozia în utilizarea terminologiei rasiale și a constructelor ideologice nu este doar o reflectare neutră a creșterii incidentelor rasiale.
În 2016, The New York Times a publicat un articol de știri care detaliază eforturile din campusurile universitare de a instrui noii studenți despre cum să evite și să facă față microagresiunilor - una dintre categoriile noi de rasism popularizate în ultimul deceniu care a contribuit la percepția rasială omniprezentă. Ca exemplu de microagresiune, articolul citează următorul comentariu: „Toată lumea poate reuși în această societate dacă muncește suficient de mult.” Acest lucru se presupune că este rasist, deoarece pune accent pe agenția individuală și implică „că rasa joacă un rol minor în rezultatele vieții”. În absența discriminării legale, în era acțiunii post-afirmative și în lumina imenselor îmbunătățiri absolute ale calității vieții persoanei de culoare medie în ultima jumătate de secol, concepte precum „microagresiune” și „prejudecată implicită” au fost importante în cultivarea percepției, amplificată de mass-media, că America încă practică o formă de apartheid rasial insidios. Acest lucru se întâmplă printr-un proces de fluidizare a conceptului - o întindere a granițelor terminologice și normative a ceea ce constituie rasismul și comportamentul rasist. Cu alte cuvinte: rasializarea lucrurilor care nu au fost văzute sau înțelese anterior prin prisma rasei. Rezultatul este că, cu cât mass-media rasializează mai multe aspecte ale vieții sociale, cu atât mai mult apare un „rasism” despre care mass-media va scrie.
În 2011, doar 35% dintre democratii albi credeau că rasismul în Statele Unite este „o mare problemă”, potrivit sondajelor naționale. Până în 2015, această cifră a crescut la 61% și în continuare la 77% în 2017.
În decembrie 2006, 45% dintre democrații albi și 41% dintre republicanii albi au declarat că cunosc pe cineva pe care îl considerau rasist. Până în iunie 2015, această cifră a crescut la 64% în rândul democraților albi, rămânând în același timp la un nivel constant de 41% în rândul republicanilor albi. Nu s-au observat creșteri pentru niciunul dintre grupurile democrate non-albe.
Democrații albi au ajuns pur și simplu să cunoască mai mulți rasiști în acești ani? Este posibil, dar dacă da, asta ar indica faptul că raportarea sporită a mass-media despre rasism a fost corelată de fapt cu o creștere semnificativă a numărului de rasiști detectați de democrații albi. A fost în aceeași perioadă când atitudinile rasiale ale democratilo albi au devenit radical mai liberale, în raport cu schimbările observate în rândul democraților nealbi și conservatorilor albi. De exemplu, datele din Sondajul General Social arată că, începând cu 2010, procentul liberalilor albi care nu au fost de acord cu afirmația: „Negrii ar trebui să-și facă drumul fără favoruri speciale”, a crescut aproape în fiecare an următor la întrebarea care a fost pusă. Începând din 2010, când 24% dintre democrații albi (21% dintre democrații albi) au declarat că nu sunt de acord cu afirmația, numărul a crescut la 30% (23%) în 2012, apoi la 36% (26%) în 2014 și, în final, la 52% (39%) în 2016. Se situează la aproximativ 50% din 2018.
O modalitate posibilă de a explica aceste statistici este că America a experimentat o explozie a rasismului în ultimul deceniu, iar democrații albi reflectă în mod unic acea schimbare. Dar o altă posibilitate, poate mai probabilă, este că noțiunile progresiste ascendente despre rasă reflectate într-un ritm constant de raportare și editorializare pe acest subiect de la principalele instituții media naționale, i-au încurajat pe democrații albi să eticheteze un număr mai mare de comportamente și oameni drept rasiști. Cu alte cuvinte, în timp ce lumea poate să fi rămas mai mult sau mai puțin aceeași, mass-media liberală de elită și cititorii ei – în special cititorii liberali albi – au suferit o schimbare profundă.
Există un corp de cercetări în științe sociale care susțin că schimbările în acoperirea media legată de rasă au un efect cauzal asupra atitudinilor rasiale. De exemplu, politologul Paul Kellstedt a furnizat dovezi care arată că schimbările în atitudinile rasiale urmează schimbări în conținutul știrilor legate de rasă.
Dovezile sugerează că publicațiile de top nu numai că au extins considerabil definiția rasismului și au promovat în mod activ o viziune mai rasializată asupra societății americane – într-o perioadă care a început sub un președinte negru și în care mulți indicatori au arătat un lent și frustrant, dar consecvent, progres rasial – dar au făcut acest lucru, parțial, prin normalizarea și popularizarea noțiunii de vinovăție colectivă „a oamenilor albi”. Cea mai recentă ofertă din gama populară de podcasturi a The New York Times se numește „Nice White Parents” și ilustrează perfect ideea. Descrierea podcastului făcută de Times , axată pe motivul pentru care inițiativele de reformă nu au reușit să rezolve problemele din școlile publice americane, sugerează că a găsit sursa problemei: „Probabil cea mai puternică forță din școlile noastre: părinții albi”.
Până în urmă cu doar câțiva ani, astfel de narațiuni rasiale reductive și maniheiste erau în mare parte limitate la grupurile naționaliste în mod evident albe și naționaliste negre și în paginile revistelor academice de teorie critică și sociologie puțin citite. Dar, acest cadru cândva rar a fost încorporat în lexiconul ziarelor de masă, în special de stânga.
Înainte de 2013, termenii „alb” și „privilegiu(e) rasial” apăreau în medie în 0,000013% și 0,000015% din toate cuvintele din Times și , respectiv, Post . Între 2013 și 2019, aceste frecvențe medii au crescut cu o uluitoare 1.200% în Times , care a fost depășită cu o creștere de aproape 1.500% la Post . Între timp, frecvența la care „privilegiul” a împărțit același spațiu lexical ca termeni precum „alb”, „culoare” și „piele” a atins un nivel record.
Ceea ce sugerează datele prezentate aici este că deciziile editoriale luate în ultimul deceniu la unele dintre cele mai puternice instituții de presă din lume cu privire la ce fel de limbaj să folosească și ce fel de povești meritau acoperire atunci când era vorba de rasă a alimentat o renaștere a conștiinței rasiale în rândul cititorilor lor. Intenționat sau nu, prin introducerea și apoi repetarea constantă a unui set de cuvinte cheie și concepte, publicații precum The New York Times au contribuit la normalizarea în rândul cititorilor a credinței că „culoarea” este atributul definitoriu al altor ființe umane. Pentru cei care adoptă această focalizare singulară pe rasă, o viziune rasializată asupra lumii devine testul de bază al loialității politice. Le cere adepților să treacă cu vederea imensa diversitate dintre așa-numiții „Oameni de culoare” și „Oameni fără culoare” (adică, oricine este grupat ca „alb”, conform modului ideologic predominant). Procedând astfel, a făcut stereotipurile acceptabile din punct de vedere social, dacă nu chiar lăudabile.
Aceleași instituții media care au promovat identitarismul revanșist și transformarea radicală a societății americane pe linii rasiale și-ar fi putut în schimb să-și concentreze atenția și influența asupra îmbunătățirii calității vieții pentru toți. A se asigura că americanii de orice origine nu sunt victimizați pe nedrept de poliție și au acces la îngrijire medicală de calitate, școli și locuințe la prețuri accesibile nu necesită promovarea unei „conștiințe de rasă” care împarte societatea în „oprimati” și categorii de culori „privilegiate”. Dimpotrivă, cere să desubliniem aceste categorii și să ne unim în urmărirea intereselor comune. Acest lucru s-ar putea să nu se potrivească prerogativelor mass-media și s-ar putea să nu atragă activiștii a căror dorință de „recunoaștere” culturală depășește devotamentul lor față de progresul material, dar oferă beneficiul potențial al îmbunătățirii vieții americanilor obișnuiți.
This graph illustrates the woke mind virus taking over legacy media.
— Elon Musk (@elonmusk) April 24, 2024
Same happened with online media and the education system. Then it spread to other countries.
Infection rate almost 100%.
But now it will die. pic.twitter.com/z5wMNfRym2