Confederația Elvețiană a publicat un nou decret care descrie diferitele scenarii de întreruperi de curent. În cele din urmă, mașinile electrice vor fi foarte limitate în mișcare, scrie Automobil Magazine.
Elveția a decis să planifice eventuala lipsă a electricității care va apărea în această iarnă. Elvețienii depind destul de mult de electricitatea germană sau franceză deoarece producția lor hidroelectrică nu e suficientă. Din păcate, Franța e deja într-o situație tensionată și este posibil să nu poată furniza Elveției MWh obișnuiți.
Deocamdată Ordonanța Consiliului Federal Elvețian este în consultare „accelerată” până pe 12 decembrie. Dar ideea este de a stabili un cadru legal privind restricțiile care trebuie puse în aplicare în cazul unei tensiuni excesive în rețea. Dacă este foarte frig, în special, Elveția ar putea atunci acționa atât asupra profesioniștilor, cât și asupra industriilor, care sunt cei mai mari consumatori, dar și asupra persoanelor fizice!
"În cazul unei penurii iminente, Confederația ar lansa mai întâi apeluri urgente pentru reducerea consumului tuturor consumatorilor de energie electrică. În același timp, Consiliul Federal ar putea decreta restricții inițiale și interdicții de utilizare. Acestea s-ar înăspri treptat, de la scăderea nivelului de confort (interdicții asupra obiectelor de iluminat, de exemplu) până la măsuri mai restrictive (închiderea unităților, de exemplu). Se urmărește implementarea unor măsuri de răspuns care să vizeze cât mai aproape cazul concret, în funcție de situația aprovizionării, condițiile meteorologice și consecințele asupra economiei și populației. Bunurile și serviciile vitale ar trebui păstrate cât mai mult posibil."
La „nivelul” 3 din 4 utilizarea privată a mașinilor electrice va fi restricționată
„Utilizarea privată a mașinilor electrice este permisă doar pentru deplasările absolut necesare (pentru exercitarea unei profesii, pentru cumpărături și pentru deplasări la medic, la evenimente religioase sau la ședințe de judecată, de ex.) ”.
Rămâne, evident, de văzut care vor fi etapele de declanșare ale diferitelor niveluri și, mai ales, cum vor face autoritățile elvețiene pentru a controla mișcările tuturor proprietarilor de vehicule electrice. Acestora din urmă le-ar putea fi în continuare greu să înțeleagă că vecinul lor poate pleca cu mașina lui diesel în timp ce ei, achiziționând poate unul electric din motive ecologice, trebuie să lase în garaj un model mai puțin poluant.