După luni de acalmie sanitară, autoritățile franceze trag un semnal de alarmă: un nou subvariant al virusului SARS-CoV-2, denumit NB.1.8.1, a fost detectat pentru prima dată pe teritoriul Franței. Provenind din Asia, unde a fost asociat cu o creștere îngrijorătoare a numărului de infectări, acest nou subtip derivat din Omicron stârnește îngrijorare în rândul specialiștilor europeni. Cu patru cazuri deja confirmate în Franța și alte detectări sporadice în mai multe țări ale Uniunii Europene, varianta NB.1.8.1 este monitorizată îndeaproape, în ciuda unei circulații încă limitate pe continent, scrie La Depeche
Un nou subvariant al Covid-19, denumit NB.1.8.1, a fost identificat pentru prima dată în Franța. Patru cazuri au fost raportate, atât în spitale, cât și în medicina de ambulatoriu. Deja prezent în Asia, acest subvariant, derivat din tulpina Omicron, atrage o atenție din ce în ce mai mare în Europa.
Potrivit Centrului Național de Referință (CNR) din Lyon, citat de BFMTV, această tulpină a circulat până acum în principal în Asia, în special în China și Hong Kong, unde este suspectată că a provocat o creștere accentuată a cazurilor de Covid. "Mai multe țări au raportat prezența sa. Și în Franța a fost depistat, dar nu foarte des", a precizat virologul Bruno Lina.
Mai multe cazuri în Franța
Subvariantul NB.1.8.1, care aparține marii familii a sub-liniilor Omicron, nu fusese observat anterior pe teritoriul francez până în martie 2025. La Hong Kong, autoritățile locale vorbesc despre cea mai intensă circulație a virusului din ultimul an. Și în Taiwan, valul actual de contaminări este însoțit de o creștere semnificativă a internărilor și deceselor, potrivit CBS.
În Europa, mai multe țări — printre care Germania, Irlanda, Țările de Jos, Spania și Suedia — au identificat prezența acestui subvariant începând din aprilie. Totuși, Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC) precizează că este vorba despre un număr „foarte limitat” de secvențe. Varianta NB.1.8.1 nu este încă clasificată drept „variantă aflată sub supraveghere”, din cauza unui „nivel redus de circulație în UE în cursul anului 2025”.