Adidas a avertizat că ar putea suporta o scădere a veniturilor de 1,2 miliarde de euro (1 miliard de lire sterline) și ar putea înregistra pierderi uriașe în acest an dacă decide să nu-și vândă stocul rămas de produse realizate în colaborare cu Kanye West, după ce a încetat toate legăturile cu rapperul în urma comentariile sale antisemite. Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă a declarat că decizia sa de anul trecut de a pune capăt parteneriatului de producere a gamei Yeezy cu West, cunoscută acum sub numele de Ye, va atinge profiturile operaționale cu 500 de milioane de euro în 2023, anunțăThe Guardian.
Acțiunile Adidas au scăzut vineri cu 10% la începutul tranzacțiilor, după ce a emis avertismentul de profit - al patrulea din iulie - și a declarat că încă analizează situația dacă ar trebui să „reutilizeze” oricare dintre produsele Yeezy pentru vânzare. Compania a spus că, dacă decide să renunțe la toate acțiunile, atunci ar fi nevoie de încă 500 de milioane de euro pentru profiturile operaționale.
„Cifrele vorbesc de la sine. În prezent, nu funcționăm așa cum ar trebui”, a declarat Bjørn Gulden, directorul executiv al Adidas, care s-a alăturat companiei luna trecută. „2023 va fi un an de tranziție pentru a stabili baza pentru a fi din nou o companie în creștere și profitabilă.”
Compania de îmbrăcăminte sport și-a încheiat relația cu West în octombrie, după ce artistul a fost suspendată de pe Instagram și Twitter din cauza unor postări ofensive. Aceasta a spus că acțiunile sale sunt „inacceptabile, pline de ură și periculoase și au încălcat valorile companiei de diversitate și incluziune, respect reciproc și corectitudine”.
Adidas se așteaptă la costuri unice de 200 de milioane de euro în acest an, ca parte a unei analize strategice pe care compania o efectuează pentru a „reactiva creșterea profitabilă” din 2024. „Trebuie să punem din nou piesele împreună, dar sunt convins că, în timp, vom face Adidas să strălucească din nou”, a spus Gulden, care s-a alăturat echipei plecând de la rivalul Puma. „Dar avem nevoie de ceva timp.”
Adidas a declarat că profitul operațional pentru 2022 a scăzut la 669 de milioane de euro, o scădere cu două treimi față de cei 2 miliarde de euro pe care i-a câștigat în 2021.
În martie, compania a declarat că își va închide magazinele și va suspenda operațiunile online în Rusia. Adidas a fost, de asemenea, lovită de restricțiile stricte ale Chinei privind Covid, instituite pentru a reduce un nou val de virus la sfârșitul anului trecut.