Este cea mai mare navă de croazieră din lume conform constructorilor săi: „Icoana mării”, a cărei primă călătorie este programată pentru ianuarie 2024, s-a născut la șantierul naval Turku din Finlanda, în ciuda acuzațiilor de monstruozitate anti-ecologică, scrie Le Soir citând La Voix du Nord .
Cu un tonaj brut de 250.800 de tone, de cinci ori mai mare decât Titanic, poate transporta aproape 10.000 de oameni și va străbate în curând insulele din Caraibe pornind de la Miami.
„Această navă este până în prezent, conform informațiilor noastre, cea mai mare navă de croazieră din lume”, a declarat Tim Meyer, CEO al constructorului de nave Meyer Turku.
În timp ce unii critică această structură colosală pentru amprenta ei de carbon, alții se minunează de ingineria sofisticată a acestei destinații turistice plutitoare și își rezervă deja biletele.
O caracteristică specială a noii nave, a cărei construcție a început în 2021: cupola sa gigantică de sticlă care îi acoperă prova.
Sectorul croazierelor de agrement își revine acum încet după pandemia de Covid-19. Și companiile de croazieră își revăd clienții revenind.
Piața de croaziere „revine”
Potrivit Asociației Internaționale Cruise Lines, volumul de pasageri va depăși nivelurile pre-pandemie în 2023 cu 31,5 milioane de pasageri. „Piața revine puternică ”, notează Meyer Turku. Vești bune pentru pasagerii de croazieră care, în perioada Covid-19, au fost nevoiți să se împrumute pentru a supraviețui.
Alte două nave de dimensiuni similare se află în carnetul de comenzi al lui Meyer Turku.
„În ultimul deceniu, am observat că navele de croazieră au devenit mai mari”, notează Alexis Papathanassis, profesor de management al croazierelor la Universitatea de Științe Aplicate din Bremerhaven, Germania. Potrivit lui Papathanassis, „navele mari au avantaje economice clare”, deoarece reduc costul fiecărui pasager prin realizarea de economii de scară.
Susținătorii acestei curse pentru gigantism se asigură, de asemenea, că eficiența energetică a unei nave mari este mai mare decât cea a mai multor nave mici combinate.
Ecologiști îngrijorați
Dar refacerea sectorului de croazieră și proliferarea navelor gigantice sunt îngrijorătoare. Deși navele maritime moderne iau măsuri pentru a atenua emisiile prin tehnologie – „Icon of the Seas” funcționează cu gaz natural lichefiat (GNL) – ecologistii nu sunt convinși.
Acest gaz emite mai puțin decât combustibilii marini tradiționali, dar „are consecințe dramatice asupra climei din cauza scurgerilor de metan” pe care le provoacă, avertizează Constance Dijkstra, specialist în transport maritim la ONG Transport & Environment ( YOU).
GNL, care este în esență metan, este un gaz cu efect de seră puternic care poate avea un impact mult mai rău asupra climei decât dioxidul de carbon.
„Problema este că, folosind GNL ca combustibil marin, încurajăm dezvoltarea industriei gazelor”, insistă ea.
Alte provocări mai apar odată cu apariția acestor nave XXL, precum supraaglomerarea portului și lipsa infrastructurii pentru a gestiona afluxul.
.
The world biggest Ship named '' The Icon of the Sea'' set to make its first journey in 2024 pic.twitter.com/gvpURkXDqd
— Paulwaithaka (@Paulsentmusic) July 3, 2023