Cea mai lungă dintre grevele cu care s-au confruntat vreodată căile ferate germane s-a încheiat, aşa cum era aşteptat, duminică dimineaţă, chiar dacă negocierile dintre Deutsche Bahn şi sindicatul GDL nu au avansat, potrivit boursorama.com.
„În ciuda încetării grevei, legăturile pe distanţe lungi vor fi încă puternic perturbate duminică. O mare parte dintre trenurile de periferie şi regionale vor circula normal în cursul după-amiezii. Obiectivul este reluarea completă a traficului obişnuit pentru luni”, a anunţat compania feroviară Deutsche Bahn, într-un comunicat postat pe site-ul său.
Greva s-a încheiat la ora 09:00.
La chemarea virulentului sindicat al conductorilor de tren, GDL, conflictul social a afectat transportul pe calea ferată de luni, iar trenurile de călători de marţi. În medie, de-a lungul întregii săptămâni, doar o treime dintre trenuri au circulat pe marile linii şi până la două treimi dintre trenurile regionale şi de periferie, cu mari disparităţi de la un loc la altul, estul Germaniei fiind mai afectat.
Este cea de-a opta grevă la chemarea GDL de anul trecut până acum, dar dialogul între conducerea Deutsche Bahn şi sindicat este blocat. Sindicatul solicită, înaintea începerii oricărei negocieri salariale, dreptul de a putea negocia acorduri în numele altor categorii de personal decât conductorii de tren. Compania refuză să cedeze asupra acestui punct.
Dacă nu vor vedea nicio mişcare din partea conducerii Deutsche Bahn, membrii sindicatului vor lansa o nouă grevă, avertizat preşedintele GDL, Claus Weselsky, într-un interviu pentru ziarul regional Saarbrucker Zeitung. „Deocamdată, şi ţara şi clienţii merită o pauză, iar Deutsche Bahn un moment de gândire, pentru a reacţiona”, a adăugat el, într-un alt interviu pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
Criticată de Guvern, această grevă pare să fi fost foarte prost văzută şi de populaţie. Potrivit unui sondaj reprezentativ publicat sâmbătă în ziarul regional Thringische Landerzeitung, doar 21% dintre persoanele chestionate au manifestat înţelegere faţă de mişcarea grevistă, iar 61% au apreciat că anularea frecventă a trenurilor din cauza grevelor conductorilor este dăunătoare.
Deutsche Bahn transportă 5,5 milioane de pasageri şi 607.000 de tone de marfă pe zi doar în Germania, şi deserveşte importante axe europene (nord-sud şi est-vest). (I.D)