Astronomii ucraineni susțin că OZN-uri zboară „pretutindeni” deasupra Kievului

15 Sep 2022
Astronomii ucraineni susțin că OZN-uri zboară „pretutindeni” deasupra Kievului

Astronomii ucraineni spun că cerul din țara lor este plin nu numai cu rachete rusești, ci și cu un număr mare de OZN-uri, scrie New York Post.

Afirmațiile surprinzătoare au fost subliniate într-o nouă lucrare de cercetare publicată de Observatorul Astronomic Principal al Academiei Naționale de Științe din Ucraina.

Lucrarea, intitulată „Fenomene de zonă neidentificate I. Observații ale evenimentelor”, susține că cercetătorii au detectat numeroase OZN-uri de la două stații de observare a meteorilor din Kiev și satul Vinarivka, la aproximativ 75 de mile în afara capitalei.

„Le vedem peste tot. Observăm un număr semnificativ de obiecte a căror natură
nu este clară”, scriu autorii lucrării. „Au fost detectate zboruri de nave simple, de grup și escadrile, care se deplasează cu viteze de la 3 la 15 grade pe secundă.”

Oamenii de știință ucraineni implicați în studiu au descris două tipuri diferite de OZN-uri, pe care le numesc „cosmice” și „fantome”.

Potrivit lucrării, un „cosmic” este un obiect luminos care pare mai luminos decât fundalul cerului, în timp ce o „fantomă” este un obiect întunecat cu „un corp complet negru care nu emite și absoarbe toată radiația care cade pe el.”

Principala caracteristică a OZN-urilor observate de astronomii de la Kiev este viteza lor extrem de mare, care poate fi detectată doar cu echipamente specializate.

„Ochiul nu fixează fenomenele care durează mai puțin de o zecime de secundă”, spune studiul. „Este nevoie de patru zecimi de secundă pentru a recunoaște un eveniment. Înregistrările obișnuite foto și video nu vor captura OZN-ul. Pentru a detecta UAP [fenomen aerian neidentificat], trebuie să reglați fin echipamentul: viteza obturatorului, rata cadrelor și intervalul dinamic.”

O imagine unei „fantome” inclusă în lucrare arată obiectul întunecat neidentificat mișcându-se prin spațiu.

Lucrarea nu spune ce ar putea fi aceste obiecte și nu face nicio referire la războiul aflat în desfășurare, aflat acum la a șaptea lună, în care rachetele rusești au plouat asupra orașelor ucrainene.

Alte stiri din Externe