Aproape 30 de nave au aruncat ancora în apropierea terminalului portuar Izmail din Ucraina, după ce Rusia a distrus luni depozitele de cereale de pe Dunăre, au arătat datele, deși nu era clar exact ce le-a determinat să se oprească, scrie Reuters
Atacurile aeriene rusești de luni au rănit șapte persoane și au lovit infrastructura de-a lungul Dunării, o rută alternativă vitală pentru cerealele ucrainene de la dispariția săptămâna trecută a unui acord vechi de un an care permite exporturi sigure prin Marea Neagră. Kievul a spus că atacul a fost o extindere a unei campanii aeriene lansate de Rusia săptămâna trecută, după ce s-a retras din acordul cu cereale.
Potrivit calculelor Reuters, bazate pe datele de urmărire a navelor de la compania de analiză MarineTraffic, aproximativ 29 de nave, care includeau și petroliere chimice, au oprit în jurul portului Izmail.
Alte trei nave mai aruncaseră ancora de-a lungul căii navigabile care duce la terminalul Reni-Odesa, arată datele.
Nu a existat niciun comentariu imediat din partea autorităților ucrainene.
Surse din industria asigurărilor au declarat că acoperirea riscului de război pentru porturile Ucrainei care făceau parte din acordul precedent cu cereale a fost suspendată. Luni, trei surse au declarat că unii furnizori analizează, de asemenea, dacă să continue să ofere acoperire pentru porturile dunărene.
„Primele de asigurare vor crește”, a spus o sursă.
De la prăbușirea acordului privind coridorul de cereale și țintirea sporită a porturilor și infrastructurii de către Rusia, agenții de asigurarii pentru risc de război „și-au format propriile opinii independente și au decis la ce sunt pregătiți să subscrie”, a declarat David Smith, șeful departamentului de asigurări maritime la brokerul de asigurări McGill.
Almost 30 ships dropped anchor near Ukraine's Izmail port terminal after Russia destroyed grain warehouses on the Danube River in today's morning strike
— Euromaidan Press (@EuromaidanPress) July 24, 2023
Ukrainian Danube ports were becoming increasingly important as an alternative route for food exports. https://t.co/KMt44wTvik pic.twitter.com/uN9aATaxQN