Amazon a oprit dispozitivele inteligente ale unui locuitor din Maryland timp de o săptămână, după ce un șofer de livrare a acuzat în mod fals clientul că a spus o insultă rasială prin intermediul unui interfon al soneriei, a confirmat gigantul tehnologic, scrie NewYorkPost
Brandon Jackson, care este negru, a spus că s-a trezit exilat digital de companie pe 25 mai – la mai puțin de 24 de ore după ce un șofer de livrare Amazon i-a lăsat un colet acasă și l-a denunțat că este rasist.
Proprietarul, care a detaliat saga într-o postare Medium, a spus că a fost informat despre blocarea nejustificată după ce a contactat Amazon când și-a dat seama că nu poate interacționa cu dispozitivele sale inteligente de acasă.
„Mi s-a spus că șoferul care mi-a livrat pachetul a raportat că a primit remarci rasiste de la „Sonera mea”, a spus Jackson.
Jackson, un inginer la Microsoft , s-a grăbit să sublinieze ca acuzația este falsă– inclusiv că niciunul dintre membrii familiei sale nu se afla de fapt acasă când pachetul a fost lăsat.
Apoi a analizat filmările de la diferitele camere de supraveghere instalate în afara casei sale și a confirmat că nu a fost rostită o astfel de insultă rasială.
„În schimb, soneria Eufy a emis un răspuns automat: „Scuză-mă, pot să te ajut?””, a spus Jackson.
„Șoferul, care se îndepărta și purta căști, trebuie să fi interpretat greșit mesajul. Cu toate acestea, până în ziua următoare, contul meu Amazon a fost blocat și toate dispozitivele mele Echo au fost deconectate.”
Jackson a insistat că sprijină Amazon să ia măsuri de precauție suplimentare pentru a-i proteja pe șoferii de livrare, dar a pus la îndoială de ce a trebuit să fie blocat din contul său timp de o săptămână, deoarece a fost efectuată o anchetă internă.
„Deși am trimis prompt dovezi video imediat după aflarea problemei, contul meu a rămas blocat”, a spus el.
În ciuda numeroaselor apeluri și e-mailuri, proprietarul casei a spus că contul său nu a fost restabilit până pe 31 mai.
„Acest incident m-a determinat să pun la îndoială relația mea cu Amazon. După aproape un deceniu de loialitate , mi s-a reamintit dur că o neînțelegere poate duce la măsuri atât de drastice”, a spus Jackson.
„Pare mai rezonabil să gestionăm astfel de probleme într-un mod mai compartimentat, mai degrabă decât o închidere generală a tuturor serviciilor.”
Într-o declarație, un purtător de cuvânt al Amazon a confirmat calvarul și a spus că compania lucrează pentru a preveni situații similare să se întâmple în viitor.
„Lucrăm din greu pentru a oferi clienților o experiență excelentă, asigurându-ne totodată că șoferii care livrează pachete Amazon se simt în siguranță”, a spus purtătorul de cuvânt, Simone Griffin.
„În acest caz, am aflat prin investigația noastră că clientul nu a acționat în mod necorespunzător și lucrăm direct cu clientul pentru a-și rezolva preocupările, în timp ce căutăm modalități de a preveni repetarea unei situații similare.”
Amazon shut down a customer’s ‘smart home’ for a week after the delivery driver claimed he heard a racial slur coming through the doorbell, even though no one was home.
— JIX5A (@JIX5A) June 14, 2023
Brandon Jackson, of Baltimore, Maryland, came home on May 25th to find that he had been locked out of his… pic.twitter.com/nx21M3kqrU
“A Tale of Unwanted Disruption: My Week Without Amazon” by Brandon Jacksonhttps://t.co/tvE4xYI6d2 pic.twitter.com/iByQikCiae
— George Orwell (@OrwellsRevenge) June 15, 2023