Taxi-bicicleta

28 Ian 1997
Taxi-bicicleta
Că s-a scumpit benzina nu mai este o noutate. Că ea ne-a lovit şi mai abitir bugetul, nici asta nu mai este o noutate. Că s-a mărit tariful pe kilometru la taxiuri, nu mai este o noutate nici măcar pentru cei care nu circulă cu ele. Deşi toate acestea se întâmplă la noi, în România, tot francezii, fraţi noştri în ale francofoniei, ne dau soluţia. Pentru a împăca şi capra şi varza, parizienii s-au decis să schimbe maşinile de taxi cu motocicletele. Nu-i rău, am zice noi, că în asemenea condiţii mai poţi vedea cam cu ce se mai îmbracă pe „uliţele” Parisului un francez sau o franţuzoaică. Nu ştim însă dacă motocicletele în cauză au sau nu ataş. Şi nici cum se descurcă cei învăţaţi până mai deunăzi în limuzine luxoase, cu barul la nas şi cu ochii în televizor. Ştim însă că românul, inventiv din fire, ar putea adopta afacerea în apariţia unor taxi-biciclete. Nu tu consum de benzină, nu tu ambuteiaje, nu tu gaze toxice. Unde mai pui că vei putea admira în voie şi peisajul: o sacoşă goală, colo, o sacoşă goală ici... ne apropiem încet, ici... ne apropiem încet, dar sigur, de anul 2000 şi mă gândesc că descoperirea noastră ar putea revoluţiona lumea. Şi pentru a uşura munca dătătorului de pedale, ar fi chiar indicat ca bicicleta să fie amenajată cu un sistem bipedale, pentru a contribui şi călătorul la mărirea vitezei  invoaţiei. Asta ar fi bună şi pentru guvernanţi, aflaţi în plin buget de austeritate, şi pentru simpli călători, aflaţi şi ei de vreo şapte ani  încoace în acelaşi buget de austeritate. Că vorba ceea, unde-s doi, puterea creşte... Bună dimineaţa!

MARIUS TUCĂ

Alte stiri din Editorial

Ultima oră