A fost odată ca niciodată Elena. Întâmplarea a făcut ca această fată din popor să-l întâlnească pe Nicu, pe nea Nicu. O altă întâmplare a făcut ca nea Nicu, plecat dintr-un sat, să ajungă ditamai preşedintele României. Ceea de-a treia întâmplare, şi vă promit că e ultima, a făcut ca noi, ăştia vreo douăzeci de milioane, să-l avem preşedinte pe nea Nicu, Şi, logic, Elena a ajuns întâia noastră doamnă. Buuun! Să mergem mai departe. Dacă la început a fost Elena, mai târziu a devenit coana Leana. Probabil că au existat şi mai există multe coane Leana însă una singură s-a numit şi Ceauşescu. Aşa se face astăzi că banalul autoturism Renault care a aparţinut coanei Leana va fi scos la licitaţie în data de 25 noiembrie, de către o unitate aparţinând Ministerului de Interne. Automobilul cu care întâia doamnă a României şi ultima a negociat virajele este de culoare bej - îi plăcea bejul la nebunie, de-aia ne-a şi umplut noua viaţa de bej – şi are schimbătorul de viteze lângă volan. Vestea asta m-a făcut să mi-o închipui pe Leana aşa cum nu mi-am închipuit-o niciodată. Parcă o văd cum făcea ea pornirea de pe loc, cum se uita în oglinda retrovizoare să vadă dacă nu cumva poporul de pietoni o depăşeşte, cum mergea pe sensul unic spre comunism şi cum făcea parcarea cu spatele avându-l pe nea Nicu alături, prins în centura de siguranţă. E interesantă maşina coanei Leana, nimic de zis, dar sunt multe alte lucruri ce i-au aparţinut, pe care aş dori să le văd scoase la licitaţie. De exemplu, cred că orice femeie ar fi dornică să intre în posesia ultimelor picături din aprfumul care o făcea pe coana Leana să nu simtă mirosul de rahat din jur. Alte lucruri interesante ar fi ciorapii şi salteaua – ca să ne dăm seama câţi bani a agonisit mititica de ea, forfecuţa de unghii, lucrările de doctorat, maşină de bărbierit, ţoiul, pipeta, căciuliţa de noapte, bigudiurile. Mai ales acestea din urmă merită un preţ bun, căci cu ajutorul lor, de câte ori a vrut, a făcut ţara „permanent”. Bună dimineaţa!
MARIUS TUCĂ