După toate cele ce se întâmplă zilele acestea în politica autohtonă, electoratul nostru este din ce în ce mai năucit. Mizând pe necunoaşterea sa, politicienii noştri ne acoperă pavilionul urechilor cu fel de fel de cuvinte întortocheate desprinse din dicţionarul de neologisme. Discursul electoral este împopoţonat cu falduri semantice fără nici un înţeles. Cea mai grea misiune o vor avea de acum încolo directorii de campanie electorală. Ei vor fi cei care va trebui să traducă din română în română mesajul de la candidat spre nefericitul elector. Poate tocmai de aceea oamenii politici de pe la noi se bat pentru a pune în fruntea campaniei nume din ce în ce mai sonore. Dacă până acum câţiva ani nimeni nu ştia cine şi cum regizează întregul spectacol al cuvintelor alambicate şi al zâmbetelor telegenice, pentru viitor numele se vehiculează la vedere şi auz spre marea disperare a mass-media care nu mai pridideşte cu anunţurile din acest domeniu. Răzoiul psihologic se va da cel mai probabil la nivelul doi, adică la nivelul acelora care asigură spatele candidatului. Hai să trecem în revistă câteva personalităţi care vor analiza timp de 45 de zile cum trebuie să se mişte candidatul, să zâmbească, să se îmbrace şi mai apoi să vorbească. Teodor Meleşcanu (în cazul în care azi va spune „da” la Scroviştea) şi Iosif Bota vor analiza toate unghiurle din care se vede cel mai bine Ion Iliescu, Remus Opriş va deschide uşi cu cheia pentru CDR, Ovidiu Şincai va număra trandafirii din urnă, iar Dinu Patriciu va gusta din merele lui Nicolae Manolescu. Oameni buni, înainte de toată această paradă, muzeele vă vor inspira înspre ce candidat vă veţi duce votul. Tocmai de aceea mă declar directorul campaniei voastre şi vă voi învăţa cum să zâmbiţi, cum să vorbiţi, dar mai ales cum să fiţi fericiţi. Bună dimineaţa!
MARIUS TUCĂ