Sinaxarul ne spune că, “într-o zi, Hristos a fost primit în casa lor. Marta, cea mai mare, se silea slujind Învăţătorului şi, văzând că sora sa, Maria, rămânea tăcută la picioarele lui Iisus ascultând vorbele sale dumnezeieşti, spuse pe un ton mâniat : «Doamne, au nu socoteşti ca sora mea m-a lăsat singură să slujesc? Spune-i deci să-mi ajute». Dar Domnul îi răspunse: «Marto, Marto, te îngrijeşti şi pentru multe te sileşti, dar un lucru trebuie» (Luca 10 : 38-42) (De aceea Părinţii au considerat pe Maria drept chip al contemplaţiei, de preferat faţă de fapta virtuţii reprezentată de Marta.)”. Deşi anumite manuscrise ale Sinaxarului le prăznuiesc ca Mironosiţe, Sfânta Scriptură nu menţionează printre acestea din urmă decât pe Maria Magdalena, Maria, mama lui Iacov şi / sau Maria lui Cleopa (prăznuită la 23 mai), Salomea şi “cealaltă Marie” - Maica Domnului.