În toamna acestui an era așteptată deschiderea liniei directe București – Giurgiu – Ruse. Un proiect își propune să ridice viteza traseului la 160 km/h, iar stația finală va fi Aeroportul Otopeni, ceea ce înseamnă că din orașul bulgăresc riveran Dunării până în capitala României se va ajunge în mai puțin de o oră cu trenul, scrie publicația bulgară Kapital.
Totuși, termenul se va amâna, deoarece problemele de construcție au decalat finalizarea pentru anul viitor.
Vestea bună pentru bulgari este că, și așa, proiectul se dovedește mai rapid decât celelalte proiectele bulgare. În ultima vreme Sofia nu pare a fi avut în planuri proiecte de infrastructură avantajoase în nordul Bulgariei, iar strategia pe termen lung a acestei țări nu face referire la trenuri de mare viteză.
Proiectul este important și pentru România, scrie Kapital, deoarece face parte din strategia de introducere a trenurilor metropolitane în partea de sud a Bucureștiului.
Lansarea acestei linii nu numai că va deschide Otopeni pentru întreaga parte de nord a Bulgariei (de la Ruse la Sofia sunt peste 300km), ci va lega mult mai mult această regiune de metropola București. Va conta și pentru comerțul dintre cele două țări, conectate doar prin două poduri, care sunt permanent blocate de ambuteiaje și controale.
Despre linia Giurgiu – București – Otopeni
Reconstrucția și modernizarea liniei București-Nord – Jilava – Giurgiu-Nord – graniță, parte a coridorului de transport transeuropean Rin – Dunăre, a fost semnată cu compania austriacă PORR în decembrie 2020 pentru suma de 472 milioane lei.
Finanțarea UE reprezintă 85% din toate costurile proiectului, restul sunt fonduri naționale, iar perioada de implementare este de 36 de luni. Linia urmează să fie finalizată, conform proiectului, până la începutul lunii decembrie 2023 și se mișcă conform planificării, dar în ultima lună au apărut informații despre lucrări necorespunzătoare ale subcontractorilor și s-a dovedit că probabil linia va fi deschisă anul viitor.