8 automobile istorice şi peste 2.200 de kilometri parcurşi în numai 8 zile. Este provocarea la care au răspuns echipajele de împătimiţi auto care participă la raidul “Retromobil în Turul României”.
Raidul se desfăşoară în perioada 8-16 mai iar cele 8 vehicule istorice pregătite deja de drum au fost fabricate în perioada 1931-1954.
Cele opt echipaje vor lua startul vineri, 8 mai din parcarea Mall Vitan începând cu ora 10.00. Maşinile se vor deplasa pe traseul: Bucureşti – Constanţa - Buzău - Bacău - Piatra Neamţ - Bistriţa - Dej - Baia Mare - Carei - Oradea - Arad - Timişoara - Drobeta Turnu Severin - Craiova - Alexandria - Bucureşti. Sâmbătă, 9 mai maşinile vor putea fi admirate la cea de-a doua ediţie a evenimentului automobilistic „Mai Clasic” care va avea loc în intervalul 10.00 – 18.00 în Piaţa Ovidiu din Constanţa. Returul în Capitală va avea loc sâmbătă 16 mai în jurul orei 18.00 în parcarea de la Ateneul Român.
“Aceasta este prima ediţie a evenimentului organizat de Retromobil Club România. Un raid similar cu vehicule istorice a mai avut loc în România în 1987 la care au participat trei automobile: două din anii ‘30 şi una din anii ‘40. Ei au parcurs acest traseu în două-trei săptămâni, noi încercăm să îl facem în doar opt zile din care numai două sunt de odihnă”, ne-a declarat Bogdan Coconoiu, preşedintele RCR.
Majoritatea maşinilor participante la raid sunt interbelice: Dodge DG 8 produs în 1931, Dodge D2 Coupe fabricat în 1936, Plymouth P2 din 1936, Buick 40 Special produs în 1938, Plymouth P6 din 1938. Junioarele raidului sunt un automobil un Desoto Deluxe Coupe şi un Desoto Deluxe Coupe ambele produse în 1947 şi tinerelul Rolls Royce Silver Dawn fabricat în 1954.
Vehiculul prezidenţial: Buick 40 Special
Cea mai “nouă” dintre interbelicele care vor participa la raid este automobilul Buick 40 Special şi aparţine chiar preşedintelui RCR România. Maşina a fost achiziţionată anul acesta din Statele Unite ale Americii. “De acest model mă leagă o poveste din copilărie. M-am îndrăgostit de ea la cinema Favorit, urmărind filmele lui Sergiu Nicolaescu. Apoi, în adolescenţă mă duceam cu trenul la Sinaia special pentru a vedea un Buick 40 care participa la Concursul de eleganţă”, îşi aminteşte Bogdan Coconoiu. Anul trecut a început căutările şi, în cele din urmă, s-a decis să cumpere acest Buick 40 Special.
Maşina este cu adevărat specială: a fost restaurată în 1984 de Dave Lewis, cel mai mare restaurator al acestui model şi proprietar al unui atelier dedicat mărcii Buick. Şi culoarea ei este deosebită: roşu închis cu interior de culoarea cafelei cu lapte. O culoare îndrăzneaţă faţă de clasicele negru şi bleumarin, culorile standard ale acestui model.
“A durat destul până să îi conving să îmi vândă această maşină. Care erau şansele să apară un pasionat din România, care să fie gata să cumpere o maşină pe care o vede doar în poze? Cred ca i-am convins de intenţiile mele serioase de abia când le-am arătat poza mea cu Buick-ul de la Sinaia”, glumeşte el.
Cea mai grea parte a fost aşteptarea. O lună şi jumătate a trecut până ca maşina să traverseze oceanul Atlantic cu vaporul până la Roterdam. De acolo, Buick-ul a mai făcut câteva zile până în România pe o platformă. A ajuns la timp pentru a fi înmatriculată şi a fi vedeta RetroParadei Primăverii din Bucureşti şi a plimbării până la Urlaţi.
Înainte de raid, maşina s-a împrietenit cu drumurile româneşti participând week-endul trecut la RetroParada Primăverii Giurgiu. „Este o maşină extrem de silenţioasă în ciuda dimensiunii mari (nr. - peste 5 m). În urma reglajelor am reuşit să scot un consum de 16,5% sub cel indicat de fabrică de 17%. Drumul la Giurgiu m-a făcut să descopăr şi o eroare în schema electrică pe care trebuie să o remediez. Mai am de schimbat uleiul, să mă ocup de gresare şi e gata de drum”, ne-a mai spus Bogdan Coconoiu.
Aventura celor opt echipaje care participă la „Turul României” va putea fi urmărită pe pagina de Facebook a RCR România. Mai jos aveţi lista echipajelor care vor lua startul si programul raidului.