Așteptările publicului sunt ridicate înainte de cea de-a 84-a ediție a cursei de 24 de ore de la Le Mans, care va avea loc pe 18/19 iunie, fiind și cea de-a treia etapă din Campionatul Mondial de Anduranță (WEC).
Înaintea punctului culminant al sezonului, trio-ul format din Romain Dumas (FR), Neel Jani (CH) și Marc Lieb (DE) se află în fruntea clasamentului piloților, în timp ce campionii mondiali care conduc celălalt prototip: Timo Bernhard (DE), Brendon Hartley (NZ) și Mark Webber (AU) au fost mai puțin norocoși în primele două runde (un accident la Silverstone, pană la Spa-Francorchamps) și așteaptă nerăbdători să recupereze. Echipele și piloții primesc puncte duble pentru participarea la tradiționala cursă de pe La Sarthe, comparativ cu celelalte opt curse din campionat, a câte șase ore.
Porsche participă anul acesta pentru a treia oară în competiția de la Le Mans, după revenirea constructorului în grupa de elită a curselor. În 2015, în cel de-al doilea an de participare, Porsche și-a asigurat primele două poziții. Modelul 919, cu un motor turbo, cu patru cilindri și ardere internă, ce angrenează puntea spate și două sisteme de recuperare a energiei (energia la frânare de pe puntea față și energia din gazele de evacuare), a primit o serie de modificări conceptuale. Prototipul dezvoltă o putere de 900 CP și concurează pe circuitul de la Le Mans cu o configurație mai aerodinamică. Pe porțiunile de circuit drepte și lungi, modelul 919 atinge frecvent viteze maxime de peste 320 km/h.
Cei șase piloți au participat, cumulat, de 49 de ori în cursa de la Le Mans. Echipa formată din Bernhard/Hartley/Webber a terminat pe locul doi anul trecut și conduce în prezent prototipul futurist cu numărul de concurs 1. Dumas/Jani/Lieb au ieșit pe locul cinci în 2015 și pilotează prototipul Porsche 919 Hybrid cu numărul de concurs 2. Campionul de anul trecut a fost condus de Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (DE) și Nick Tandy (GB).