Omagiu WOW la 30 de ani de la apariția M3 – BMW M4 GTS (GALERIE FOTO)

07 Oct 2015
Omagiu WOW la 30 de ani de la apariția M3 – BMW M4 GTS (GALERIE FOTO)
Din când în când, taman când credeai că te-ai liniștit, BMW vine și te pocnește în plex cu câte ceva ieșit din comun. Poate ieșit din comun nu este tocmai expresia potrivită, dar M4 GTS este o jucărie care are un foarte important factor WOW. Ediție limitată la 700 de unități, motor de 500CP (la un consum mediu de 8,3l/100km), accelerația 0-100 în 3,8 secunde, masă proprie de doar 1.510 kilograme, raport masă-putere de doar 4,1 kilograme per kilowatt (3,0 kg/CP) - iată câteva „extrase” care îți vor aduce un zâmbet tâmp pe față. Iar acesta este un compliment.

Lansarea pe piaţă a lui M4 GTS este programată în primăvara anului 2016, debutul mondial fiind pregătit pentru Salonul Auto de la Tokio. Noua maşină preia conceptul modelelor BMW M3/BMW M4 şi accentuează radical genele sportive, devenind un automobil de colecţie exclusiv, fabricat în numai 700 de exemplare. BMW M4 GTS însemnă că BMW M GmbH nu doar sărbătoreşte cei 30 de ani ai poveştii de succes BMW M3/M4, ci prezintă şi un model perfect pentru a marca centenarul mărcii BMW.

30 de ani de M3
BMW M GmbH lansează BMW M4 GTS într-o ediţie specială limitată la 700 de unităţi pentru a sărbători a 30-a aniversare a modelului BMW M3, care a intrat în producţie în 1986. Prin aceasta, automobilul evidenţiază spiritul inovator al inginerilor BMW M în dezvoltarea tehnologiilor M deschizătoare de drumuri în ceea ce priveşte sistemul de propulsie, şasiul şi construcţia uşoară. Prima ediţie specială de înaltă performanţă a gamei de modele M3/M4 va fi disponibilă în premieră şi pe importanta piaţă din America de Nord.

Un tur parcurs în 7'28" pe legendara buclă Nordschleife de la Nürburgring, cel mai dificil circuit de curse din lume, este o dovadă clară a calităţilor excepţionale de care dispune această ediţie specială a modelului. În acelaşi timp, cel mai avansat BMW M4 - asemenea celorlalte modele BMW M - se simte ca acasă şi pe drumurile publice.

"Am avut o abordare radicală în privinţa reglajului BMW M4 GTS pentru a crea o maşină sport pentru circuit, care furnizează dinamică de top şi performanţe care inspiră. Automobilul ne-a permis să demonstrăm ce este posibil în prezent cu un model omologat pentru şosele. Clienţii îşi pot pilota propriul BMW M4 GTS pe circuite precum Spa-Francorchamps, Nürburgring sau Laguna Seca - la eveniment clubsport, de exemplu - şi să stabilească timpi pe tur care să ridice ştacheta la un nivel foarte ridicat pentru maşinile omologate pentru şosele.", a declarat a declarat Frank van Meel, CEO al BMW M GmbH

Tehnologie inovatoare - injecție cu apă
Piesa centrală a fiecărui model BMW M este motorul său. BMW M4 GTS utilizează motorul turbo cu şase cilindri dispuşi în linie de la BMW M3/M4 - câştigător a numeroase premii -, dar adaugă tehnologia inovatoare a injecţiei cu apă pentru a ca propulsorul de 3,0 litri să beneficieze de un impuls substanţial de putere. Sistemul de injecţie cu apă măreşte semnificativ puterea motorului - la 368 kW/500 CP -, dar şi cuplul - 600 Nm -, în timp ce consumul de combustibil şi emisiile CO2 rămân la nivelul celor ale BMW M4 Coupé (8,3 l/100 km*, 194 g/km*). Astfel, BMW M4 GTS este cel mai agil, mai radical şi mai dinamic model din gamă. Sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde şi atinge o viteză maximă, limitată, de 305 km/h.

Designul ultrauşor 
Construcţia ultrauşoară inteligentă a permis inginerilor BMW M să limiteze masa proprie DIN a automobilului la 1.510 kilograme (masa proprie ECE: 1.585 kg). Raportul masă-putere remarcabil de 3,0 kg/CP furnizează platforma perfectă pentru o experienţă a condusului deosebit de dinamică. Măsurile riguroase de reducere a masei se extind atât în interiorul, cât şi la exteriorul maşinii.

În automobil, scaunele-scoică din fibră de carbon, consola centrală uşoară, construcţia uşoară a panotajului de pe locul din spate şi partiţia portbagajului, decoraţiunile speciale ale panourilor ultrauşoare - laterale şi ale uşilor -, care includ manşete de tragere ale uşilor în locul mânerelor solide, sunt indicii clar vizibile ale angajamentului designerilor de a reduce masa.

Şi la exteriorul automobilului, capota, acoperişul şi spliterul frontal reglabil - toate nou concepute - sunt şi ele construite din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Şi aripa spate reglabilă este realizată tot din acest material high-tech uşor, dar extrem de rezistent. Ea se sprijină pe elementele complexe din aluminiu, fixate pe capota din CFRP a portbagajului, care demonstrează cum fiecare detaliu, indiferent cât de mic, a fost adaptat pentru a minimiza masa. Combinarea cu difuzorul - din nou, din fibră de carbon - sub bara spate, aripa spate optimizează fluxul de aer şi reduce portanţa pe puntea spate. Sistemul de evacuare are un amortizor din titan care permite o reducere a masei cu 20%. Acustica plină de emoţie se potriveşte perfect profilului M şi învăluie interiorul şi exteriorul automobilului într-un sunet pe măsura performanţei fantastice.

Transmisie M dubluambreiaj, Suspensie M reglabilă
Disponibilă standard, transmisia M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte, selectează raportul optim pentru fiecare situaţie de condus, fără nici o sincopă a fluxului de putere. Pilotul poate selecta vitezele manual fie prin intermediul clapetelor de pe volan, fie prin levierul selectorului. Programul de schimbare Drivelogic şi sistemul Launch Control au fost adaptate la puterea crescută a motorului. Cu masa minimizată, jantele M exclusive - din aliaj uşor şi cu design star-spoke 666 M - sunt forjate şi lustruite, beneficiind de o culoare Acid Orange. Ele sunt echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 (faţă: 265/35 R19, spate: 285/30 R20) şi sunt create specific pentru BMW M4 GTS, astfel că joacă un rol în tracţiunea şi în reacţiile prin viraje pe care le oferă automobilul.
Suspensia M reglabilă în trei moduri, adaptată special pentru BMW M4 GTS, poate fi ajustată în funcţie de preferinţele individuale, dar şi la cerinţele diferitelor circuite. Frânele M din carbon ceramic oferă un punct de presiune bine definit şi asigură o decelerare remarcabilă chiar şi sub sarcini mari susţinute, cum ar fi la limită pe circuit.

Tehnologie OLED
Cele două seturi de faruri duble rotunde, cu patru inele coroană, asigură cea mai bună iluminare posibilă a suprafeţei drumului. Ele combină tehnologia LED (diode emiţătoare de lumină) de ultimă oră cu BMW Selective Beam (asistent antiorbire pentru faza lungă – oprararea automată a fazei lungi cu reglaj pentru a evita ceilalţi paritcipanţi la trafic) şi farurile adaptive.

Interiorul – ADN motorsport
Scaunele-scoică M din fibră de carbon pentru conducător şi pasager respectă tema construcţiei ultrauşoare pe care o propune interiorul exclusivist. Acestea cântăresc cu aproape 50% mai puţin decât scaunele sport de la BMW M4 Coupé, permit o poziţie ideală de condus şi oferă confort pe distanţe lungi, în combinaţie cu nivelul excelent de susţinere. Tapiţeria exclusivistă a scaunelor - cu piele Alcantara/Merino - cu benzi M pe spătare, centurile de siguranţă cu trei puncte de prindere şi manşetele de tragere a uşilor evidenţiază profilul BMW M4 GTS ca maşina sport de înaltă performanţ. Pentru piaţa nord-americană, M4 GTS este echipat cu scaune sport M tip scoică diferite (includ spătare ultrauşoare cu decupaje), în conformitate cu cerinţele locale de omologare.

Alcantara este utilizată şi pentru volanul sport M, al cărui marcaj central subliniază ideea de automobil de curse. În locul banchetei, BMW M4 GTS dispune de o poliţă din plastic ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP) şi un panou spate în construcţie sandwich din fibră de carbon. Ambele sunt acoperite cu Alcantara, iar împreună permit o reducere a masei cu aproximativ 40% faţă de modelul de serie cu banchetă normală.
 

Alte stiri din Auto

Ultima oră