Noul Porsche 911 R. Suta în 3.8 secunde

02 Mar 2016 | scris de Sebastian S. Eduard
Noul Porsche 911 R. Suta în 3.8 secunde

Produs în ediție limitată, primul 911 R (R-ul provine de la Racing) s-a afirmat în cursele de raliu, în competiția Targa Florio și în curse de viteză pentru stabilirea de recorduri mondiale. La fel ca și predecesorul său legendar, noul 911 R este construit folosind sistematic materiale ușoare, atinge performanțe impresionante și oferă o experiență de conducere unică.

 

Acest vehicul, realizat într-o ediție limitată, de 991 de unități, are o greutate totală de 1.370 kg și este, în prezent, cea mai ușoară versiune a modelului 911. Prin motorul aspirat natural, în șase cilindri și transmisia manuală sport, Porsche își arată încă o dată angajamentul de a realiza mașini sport de înaltă performanță, care să stârnească emoții puternice. Dezvoltat în atelierele dedicate motorsport-ului, 911 R extinde spectrul motoarelor performante, aspirate natural, alăturându-se modelelor de competiție 911 GT3 și 911 GT3 RS.

 

P16 0168 a5 rgb

 

Șase cilindri, patru litri

Inima noului model 911 R este motorul boxer cu șase cilindri, poziționat în partea din spate, cu o cilindree de patru litri, caracteristici familiare modelului 911 GT3 RS. Motorul de competiție dezvoltă 500 CP la 8.250 rpm și generează 460 Nm la o turație de 6.250 rpm. Cu tracțiune spate, bolidul sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde.

 

În conformitate cu caracterul său purist și cu agilitatea sa, modelul 911 este disponibil exclusiv cu transmisie sport cu șase trepte. Cursa scurtă a schimbătorului subliniază experiența activă de conducere. Astfel, conducătorul auto beneficiază de o rezervă de putere inclusiv la viteze de 323 km/h. Consumul mixt de combustibil în NEDC este de 13,3l/100km.

 

P16 0170 a5 rgb


De pe circuite, pe șosea

Se poate spune că 911 R a fost conceput special pentru virajele strânse. Puntea spate viratoare în standard, special setată, garantează o direcție foarte precisă în viraje, menținând în acelși timp o stabilitate crescută. Diferențialul spate blocabil mecanic asigură tracțiunea maximă. Disponibil în versiunea standard, sistemul Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), discuri de frână ceramice, asigură cea mai bună decelerare posibilă. Acestea măsoară 410 milimetri pe puntea față și 390 mm ​​pe puntea spate. Anvelopele Ultra High Performance de 245 mm în față și 305 mm în partea din spate sunt responsabile pentru o aderență cât mai bună pe drum. Acestea sunt montate pe jante ușoare, turnate, de 20 inci, având un sistem de fixare central în aluminium mat.

 

Dezvoltarea specială pentru Motorsport a impus o ajustare specială a sistemelor de control Porsche Stability Management (PSM). Din repertoriul lui 911 R face parte, alături de volanta opțională și funcția de dublu ambreiaj , activată de apăsarea unui buton pentru o retrogradare perfectă în treapta de viteză. Rezultatul constă într-o îmbunătățire semnificativă în spontaneitate și în dinamica motorului la turații mari. Pentru o utilizare practică, de zi cu zi, se poate comanda un sistem care ridică garda la sol a punții față cu aproximativ 30 de milimetri, printr-o simplă apăsare a unui buton.

 

P16 0171 a5 rgb

 

Carbon, magneziu...

Cu o greutate totală de 1.370 de kilograme, 911 R este mai ușor cu 50 de kilograme față de modelul 911 GT3 RS. Capota și aripile sunt realizate din carbon, iar plafonul din magneziu. Acestlucru reduce centrul de greutate al vehiculului. Luneta și geamurile laterale spate sunt realizate din plastic ușor. Alte modificări constau în fonoizolarea mai redusă la interior și în lipsa locurilor din spate. Sistemul de aer condiționat și radioul, inclusiv sistemul audio, au căzut victime “curei de slăbire”, fiind disponibile ca opțiuni fară cost suplimentar.

 

Un alt fel de Carrera

Din exterior, noul 911 R nu-și dezvăluie prea mult din secrete. La prima vedere, design-ul se aseamănă cu cel al versiunii Carrera. Partea frontală, ca și spatele, au o înfățișare familiară, ce amintește de GT3 și sugerează locul nașterii modelului 911 R – departamentul motorsport din Flacht.

 

Totuși, din punct de vedere tehnic, 911 R are multe de arătat sub capotă: tehnologia folosită este împrumutată de la 911 GT3 RS. Toate componentele ușoare ale caroseriei, inclusiv șasiul, provin de la 911 GT3. Cu toate acestea, pentru a putea fi utilizat zi de zi, caroseria nu mai include eleronul fix din spate. În schimb, familiarul eleron retractabil, al modelelor Carrera, și un difuzor specific modelelor R, asigură forța de apăsare necesară. Spoilerele față-spate sunt împrumutate de la 911 GT3. Sistemul sport de evacuare de construcție ușoară este realizat din titaniu. În partea din față, buza spoilerului este redesenată. Logo-ul Porsche de pe laterale și dungile roșii sau verzi trasate continuu pe mijlocul vehiculului fac legătura dintre noul model și predecesorul său legendar.

 

Șoferul beneficiază de un scaun scoică, realizat din carbon, cu secțiunea centrală din stofă cu un design Pepita, amintind de primul 911 din anii 1960. Volanul sport GT special dedicat modelelor R, are un diametru de 360 de milimetri. Schimbarea vitezelor se execute tradițional, cu un schimbător scurt, specific modelelor R. Ornamentele de carbon de la interior includ în față, pe partea pasagerului, o emblemă de aluminiu care indică numărul fiecărui exemplar din ediția limitată a noului 911 R. O caracteristică tipică versiunilor GT sunt curelele de tragere pentru deschiderea ușilor ce înlocuiesc tradiționalele mânere.

 

P16 0167 a5 rgb

 

Lansarea pe piață

Noul 911 R poate fi comandat începând de astăzi, putând fi livrat din luna mai. Prețul de pornire este specific fiecărei piețe.

 

Porsche 911 R: consum de carburant în l/100km: urban 20.1 l; extra-urban 9.3 l; mixt 13.3 l;

emisiiCO2în g/km:308; Clasă eficiență (Germania): G.

Porsche 911 GT3: consum de carburant în l/100km: urban 18.9 l; extra-urban 8.9 l; mixt 12.4 l;

emisiiCO2în g/km: 289; Clasă eficiență (Germania): G.

Porsche 911 GT3 RS: consum de carburant în l/100km: urban 19.2 l; extra-urban 8.9 l; mixt 12.7 l;

emisiiCO2în g/km: 296; Clasă eficiență (Germania): G.

Porsche Cayman GT4: consum de carburant în l/100km: urban 14.8 l; extra-urban 7.8 l; mixt 10.3 l/100 km;

emisiiCO2în g/km: 238; Clasă eficiență (Germania): G.

Alte stiri din Auto

Ultima oră