Noul model, care își face debutul european după premiera mondială de la New York, din martie, este principalul exponat Mazda la Goodwood. Dedicat trecutului, prezentului și viitorului celui mai bine vândut roaster, standul mai include modelul MX-5 cu numărul 1 milion (produs în Japonia în aprilie) și două concepte: MX-5 Spyder și MX-5 Speedster.
MX-5 RF pășește pe urmele versiunii cu hardtop retractabil a generației anterioare. Noul acoperiș se închide și se deschide cu o simplă apăsare de buton la viteze de până la 10 km/h. La fel ca predecesorul său, MX-5 RF prezintă unul dintre cele mai rapide acoperișuri disponibile, combinând practicalitatea și confortul unui acoperiș electric cu noile linii specifice, care definesc caroseria inspirată de limbajul de design KODO a noii generații MX-5. Modelul este echipat cu un sistem de direcție și suspensii modificate, astfel încât modelul este la fel de manevrabil precum fratele perfect echilibrat, deși (în mod deloc surprinzător) oferă un habitaclu mai silențios când este capotat.
Anul acesta, cea de-a patra generație MX-5 a devenit primul model care a câștigat World Car of the Year și World Car Design of the Year în 2016. Prezentat în Europa toamna trecută, generația ND a câștigat deja cel puțin 70 de premii, care se alătură celor 225 de distincții obținute de primele 3 versiuni MX-5. MX-5 RF ar trebui să ajungă în reprezentanțe în Europa în prima parte a anului 2017.
Mazda este o prezență constantă la Goodwood. Anul trecut, istoricul de curse al companiei a fost atracția centrală: o sculptură spectaculoasă, înaltă de 40 de metri, în fața Goodwood House, cu două modele de curse Mazda care demarează spre cer pe o pistă de oțel torsionată.
Una dintre mașini a fost Mazda 787B, care a câștigat Cursa de 24 de Ore de la Le Man chiar cu 25 de ani înainte, fiind singura mașină care a reușit acest lucru cu un motor neconvențional și singura marcă asiatică. Festivalul, care are loc la domeniul Goodwood, lângă Chichester, Marea Britanie, se va desfășura pe tot parcursul weekendului.