Lansare națională. Noul Peugeot 208 propune cel mai economic diesel din lume: 3.0L/100Km

02 Oct 2015
Lansare națională. Noul Peugeot 208 propune cel mai economic diesel din lume: 3.0L/100Km
Am o oarecare simpatie față de “200”-urile de la Peugeot. Acum ceva ani, flota redacției avea în componență vreo 4 bucăți de 206, care au funcționat excelent până spre 500.000 de km, ba chiar mai mult. Cine nu știe cam cum funcționează o mașină care deservește un cotidian, cea mai bună comparație este cu flotele aeriene – funcționează toată ziua, uneori și noaptea, cu scurte pauze de alimentare.
La background-ul acesta s-a adăugat o curiozitate. Peugeot 208 fusese lansat în 2012 și iată, după abia trei ani, în primăvara lui 2015, se lansa facelift-ul. Destul de devreme, nu?

Punând acestea cap la cap, lansarea națională la Peugeot 208 facelift nu putea decât să mă facă să-mi astâmpăr măcar parțial curiozitatea.

Motorizări, consum

Noul 208 vine, în primul rând, cu cel mai economic motor diesel din lume. 1.6 BlueHDI 75CP propune un consum extraurban de 3.0litri/100km. Da, de acord, este doar cifra declarată în carte, obținută în condiții ideale, dar trebuie să remarcăm și factorul psihologic. Dacă este să vorbim de propulsoarele disel – că tot este obsesia zilei – trebuie să mai adăugăm că toate motorizările pe motorină, 1.6Blue HDI (de 75, 100 și 120 de cai), au noxele sub 95g/km.

O altă noutate interesantă este prezența pe un propulsor cu benzină a unei cutii automate. Motorul de 1.2 PureTech 82CP vine cu o cutie automată în șase trepte care se dovedește foarte performantă – cel puțin în regim urban sau mixt, valorile sunt mai bune decât în cazul unui propulsor similar, cu o cutie manuală.

Pachete lansare

Noutăți la fel de interesante și la exterior. Noul 208 vine cu o culoare de lansare superbă, Orange Power, un mixt de roșu și portocaliu, extrem de cald, care stârnește admirație. La aceasta se adaugă alte două culori inedite Ice Grey și Ice Silver. În plus, pentru personalizare, mai există și pachetele Yellow Lime și Menthol White care fac toți banii!

La volan

Primele impresii ți le faci însă, cel mai bine, conducând. Așa că ne-am instalat în spatele volanului. Bordul cu materiale de calitate, un design inovator și plăcut, in linia Peugeot din ultimii ani. Un volan mic, ceva mai sportiv decât caii putere ai mașinuței. O manevrabilitate bună.

Trebuie să facem o paranteză. La fiecare lansare, indiferent de marcă, tot auzi că mașina este mai ușoară ca cea dinainte cu câteva bunze zeci de kilograme. Acest lucru se datorează materialelor mai performante, dar și faptului că inginerii găsesc metode să mai “ușureze” modelul de ceva greutate. Ca urmare, atunci când pui în aceeași mașină trei bărbați care totalizează 300+ kilograme, nu ai cum să obții aceleași valori de consum ca atunci când mașina este călărită de “jocheul” de teste. Logic, până la urmă.

Context

Facelift-ul vine într-un moment foarte bun pentru Peugeot. Și, probabil, va da un boost vânzărilor. Cel mai bine vândut model al mărcii tocmai a împlinit 17 milioane de modele vândute (de la 201 până azi), iar 208, cel lansat în 2012, a atins și el un milion. Povestea continuă cu Noul 208.
Ce mai putem spune ? Doar “Le Roi Est Mort, Vive Le Roi!”



 

Alte stiri din Auto

Ultima oră