EXCLUSIV. Ion Țiriac a adăugat colecției sale o mașină de pompieri din 1924

11 Feb 2016 | scris de Sebastian S. Eduard
EXCLUSIV. Ion Țiriac a adăugat colecției sale o mașină de pompieri din 1924

 

Despre cine am putea vorbi? Evident de dl Ion Țiriac. Domnia sa a adăugat colecției sale personale o nouă bijuterie. Noi am avut norocul să o vedem în premieră, la numai câteva ore după ce a fost adusă tocmai din Statele Unite.

 

Este inutil să vă spunem că ne-am îndrăgostit de ea...

 

pp

 

Țiriac Collection s-a îmbogățit, așadar cu o nouă achiziție. O mașină de pompieri Ahrens-Fox N-S-4, fabricată în 1924. Pentru amatorii de cifre, motorul are 6 cilindri în linie și are nu mai puțin de 16.354cmc. Pare enorm (și chiar este), însă vă reamintim, vorbim de o mașină de acum aproape 100 de ani. Care are, totuși, numai 44 cai putere.

 

Rolls-Royce-ul mașinilor de pompieri

Ahrens-Fox Engine Company este un producător de mașini de pompieri cu sediul în Ohio. Compania a fost înființată în 1910 de către John P. Ahrens și Charles H. Fox, iar prima mașină pentru stingerea incendiilor construită de aceștia datează din anul 1911. Până la sfârșitul anului următor, producția de aparatură pentru incendii trasă de cai a încetat complet. De atunci, peste 1500 de mașini de incendiu au fost construite, până în anul 1977.

 

p3

 

Ahrens-Fox este una din cele mai respectate companii producătoare de mașini pentru stingerea incendiilor, și a fost mult timp considerată Rolls-Royce-ul mașinilor de pompieri. Acestea sunt considerate adevărate opere de artă, cu o remarcabilă fiabilitate.

 

Erau dotate cu cel mai bun echipament, facându-le indispensabile stațiilor de pompieri, marca Ahrens-Fox fiind apreciată de colecționarii din întreaga lume. Fiabilitatea, calitatea și performanța mașinilor de stingere a incendiilor Ahrens-Fox este demonstrată prin păstrarea brand-ului în zilele noastre printre aparatura construită de cei de la HME Corporation, companie fondată în 1913.

p2

 

Puțină istorie

Compania își are rădăcinile la începuturile erei motorizării cu aburi, când Alexander B. Latta a construit primul său motor cu aburi folosit la incendii, în Cincinnati în anul 1852. Chris Ahrens era în acel moment ucenic în firma lui Latta, mai târziu devenind proprietar, în 1903 fuzionând cu American LaFrance. Ginerele lui Ahrens, Charles Fox, împreună cu fii acestuia și cu un alt ginere, au încheiat fuziunea anterioară, pentru a înființa o nouă companie în 1910 care va purta numele de Ahrens-Fox.

p1

 

Model complet restaurat

Modelul N era dotat cu un motor foarte mare, cu șase cilindri în linie, fiind de asemenea dotat cu o pompă ce putea genera 1,000 de galoane/minut (3,785 L). Această mașină de pompieri a fost complet restaurată în 2006 de către compania Delong Fire Equipment n Medina, Ohio. În raportul reparație este trecut și faptul că toate sistemele, inclusiv motorul, transmisia și puntea spate au fost reconstruite.

 

În viitorul apropiat mașina de pompieri Ahrens-Fox N-S-4, fabricată în 1924, va intra în Țiriac Collection, singura colecție personală de mașini din România deschisă publicului, și va putea fi vizitată alături de celelalte exponate exotice. Țiriac Collection este deschisă în week-end și numără peste 150 de mașini.  

Alte stiri din Auto

Ultima oră