Dacă aveți drum prin State (da, știu, trebuia sa va spun mai din timp) poate nu ar fi rău să vizitați The Petersen Automotive Museum din Los Angeles.
Pentru a sărbători cei 100 de ani de istorie a BMW Group, BMW of North America şi The Petersen Automotive Museum vor prezenta "BMW: 100 Years of Performance" între 1 septembrie şi 14 octombrie.
Expoziţia va prezenta cinci dintre cele mai memorabile maşini de curse şi de serie BMW, inclusiv ALPINA 2002ti (model de curse din 1970), 320i Turbo (un model IMSA din 1977) - pilotat de David Hobbs, BMW M1 clasic din 1979, FW22 (monopost de Formula 1 din 2000) pilotat de Ralf Schumacher şi emblematicul roadster BMW 507.
În plus, foarte apreciatul M3 GT2 BMW Art Car al lui Jeff Koons se va alătura, pentru o perioadă scurtă, expoziţiei existente BMW Art Cars a muzeului. Accesul la expoziţie se face pe baza biletelor de intrare obişnuite la muzeu.
De la început BMW a fost o companie care a pus accentul pe inovaţie şi performanţă. De la prezentare Neue Klasse, în 1961, şi impunerea ulterioară a BMW Seria 3 ca lider de piaţă al sedanurilor sport, până la modelele ce au dominat în curse precum E30 M3 şi 3.0 CSL, BMW a fost mereu apreciat pentru experienţa de condus şi performanţă.
"BMW şi-a creat reputaţia pentru performanţe pe circuite şi străzi prin automobile precum cele pe care le vom expune la The Petersen", a spus Trudy Hardy, vicepreşedinte de marketing la BMW of North America. "Totuşi, mai important, această colecţie de modele BMW legendare demonstrează nu doar unde ne aflăm, ci arată şi ceea ce evidenţiază marca BMW - şi va continua să se remarce - când ne îndreptăm spre următorii 100 de ani."
Un model emblematic
BMW 507 este unul din cele mai emblematice modele BMW şi, în acelaşi timp, este considerat unul din cele mai frumoase. Modelul a fost desenat de Contele Albrecht von Goertz şi se distinge printr-o linie foarte sportivă, cu lina faţă plojantă spre înainte şi grilele de aersire laterale care în prezent, după aproape 60 de ani, sunt un element distinctiv al modelelor BMW M într-o linie asemănătoare. Modelul este propulsat de un V8 cu bloc de aluminiu care dezvoltă 150 CP. Chiar dacă nu a fost un succes comercial, modelul s-a bucurat de un statut special, cu celebrităţi precum Elvis Presley, actriţa Ursula Anderss sau faimosul pilot Hans Stuck cumpărând un astfel de model.
Alpina restaurată
ALPINA 2002ti din 1970 a suferit o restaurare în 2014 şi a primit vopseaua originală. Mare parte din timpul pe circuit l-a petrecut în mâinile unor piloţi precum Nick Craw, John Morton, Danica Patrick, Boris Said, Bill Auberlen şi Tommy Milner. Este propulsat de un motor SOHC de 2,0 litri, cu patru cilindri, alimentat de carburatoare Solex, cu alimentare laterală dublă.
Aspect excentric - 320i
Modelul de curse din 1977, 320i Turbo în specificaţie IMSA, este una dintre maşinile BMW cu cel mai excentric aspect, mai mult şi decât faimoasele "Batmobile" 3.0 CSL BMW E9. BMW 320i Turbo era propulsat de un motor turbo M12 puternic, bazat pe cel de Formula 2, despre care s-a vehiculat că avea o putere de peste 650 de cai-putere şi care ulterior a fost utilizat şi în Formula 1. Acolo, puterea maximă a urcat la peste 1000 CP. Acest model special 320i Turbo a fost pilotat de britanicul David Hobbs.
M1 by Giugaro
Prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1978, M1 a fost desenat de Giorgetto Giugiaro şi a fost primul automobil de serie BMW cu motor dispus central. Propulsat de un motor de 3,5 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, accelera de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. BMW M1 a fost eroul uneia din cele mai spectaculoase competiţii mono marcă din istorie - Procar, când în timpul week-end-urilor de Mare Premiu de Formula 1, cei mai buni piloţi din Marele Circ concurau alături de cei mai buni piloţi de turisme BMW. Eroii competiţiei aveau să fie nume precum Niki Lauda, Hans-Joachim Stuck, Clay Regazzoni, Nelson Piquet, Carlos Reutemann sau Marc Surer.
Monopostul FW22
FW22, monopostul de F1 din 2000, reprezintă una dintre cele mai importante ere ale Formulei 1, cea a motoarelor V10 atmosferice. Aceast boild a fost pilotat de Ralf Schumacher şi, chiar dacă nu a câştigat nici o cursă, a reuşit să asigure locul al treilea pentru echipă în clasamentul sezonului. Maşina a fost proiectată de faimoasa echipă Williams F1 şi dispunea de şasiu din fibră de carbon şi motor BMW V10 E41 de 2,9 litri.
M3 GT2 BMW Art Car by Jeff Koons
Prezentat în 2010, M3 GT2 BMW Art Car by Jeff Koons a fost cel de-al 17-lea automobil intrat în faimoasa colecţie BMW Art Car şi cel mai recent exemplar dinaintea celor două proiecte din acest an semnate de Cao Fei şi John Baldessari. M3 GT2 era bazat pe modelul de serie M3 (E92). M3 GT2 a fost înscris de numeroase echipe atât în SUA, cât şi pe alte meridiane, iar maşina lui Koons a participat la ediţia 2010 a cursei de 24 de ore de la Le Mans. În palmares, modele similare BMW M3 au cursa de 24h de la Nürburgring în 2010 şi două titlururi conscutive la piloţi, echipe şi constructori în American Le Mans Series.