In anul 2013, dupa anuntarea planurilor de implicare in Campionatului Mondial de Raliuri, echipa Hyundai Motor a dezvoltat modelul i20 WRC. Autovehiculul s-a dovedit foarte rapid si fiabil, obtinand si prima victorie in Raliul Germaniei. Cel de-al doilea sezon a avut o evolutie constanta, cu patru clasari pe podium, Hyundai Motorsport concurand pana in ultima etapa pentru locul secund in clasamentul constructorilor. La inceputul anului 2015, echipa a confirmat implicarea pe termen lung in Campionatul Mondial de Raliuri si a inceput dezvoltarea unui nou model WRC, avand la baza noua platforma i20, debutul acestuia fiind prevazut pentru Raliul Monte-Carlo din 2016. i20 WRC a parcurs deja peste 8.000 km de teste, inainte de lansarea oficiala, dovedindu-se mai rapid si fiabil decat predecesorul sau.
"Performantele obtinute anul acesta ne fac optimisti. Noul i20 WRC a fost dezvoltat in 2015, obiectivul nostru fiind lupta permanenta pentru pozitiile de top din clasament”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Incepand cu Raliul Monte-Carlo din ianuarie si pana la ultima etapa din Australia, la care se adauga o proba noua in China, cei trei piloti vor imparti masinile cu numerele 3, 4 si 20. Nominalizarile pot diferi de la o etapa la alta, oferind echipei flexibilitate in ceea ce priveste strategia din campionat. Hyundai Motor va participa la Raliul Monte-Carlo cu doua modele noi i20 WRC si cu un model in versiunea actuala. Incepand cu Raliul Suediei va fi folosit exclusiv noul autovehicul de toti cei trei piloti.
"Colaboram cu Dani, Hayden si Thierry de doua sezoane si este un mare avantaj pentru noi ca putem continua si pe parcursul anului 2016. Pilotii au testat deja noul i20 WRC si sunt foarte optimisti", a mai adaugat Nandan.
"Abia astept sa inceapa un nou sezon alaturi de Hyundai Motorsport. Am mare incredere in i20 WRC, un model dinamic, fiabil, cu un motor si un sasiu foarte competitive", a mentionat Dani Sordo.
"Cu o masina noua si cu experienta acumulata pana acum sunt increzator ca putem concura pentru primele locuri, mai ales in etapele pe macadam", a declarat Hayden Paddon.
“Este al treilea an alaturi de Hyundai Motorsport. Obiectivele sunt aceleasi - sa fim cat mai aproape de primele pozitii si sa concuram pentru victorie la fiecare etapa. Am incredere in noul i20 WRC si sunt sigur ca vom fi mult mai aproape de competitorii nostri”, a adaugat Thierry Neuville.
Echipa va continua colaborarea cu Kevin Abbring, care ramane pilotul de teste Hyundai Motorsport. Abbring va participa, de asemenea, la cateva etape din WRC, dar obiectivul principal este dezvoltarea noului i20 WRC, dar si a modelului R5.
Noul model R5, dezvoltat de Divizia Clienti din cadrul Hyundai Motorsport, a fost conceput pentru a participa in Campionatul Mondial de Raliuri 2 (WRC 2) si in Campionatul European de Raliuri (ERC). Vehiculul va rula in cateva saptamani, prima jumatate a anului 2016 fiind dedicata testelor. Lansarea va avea loc in a doua parte a anului, iar primele comenzi pot fi realizate in partea a doua a sezonului.