În primul său mandat Trump a ajutat enorm gigantul american Boeing, dar ajutorul lui direct a fost deturnat de către corporatiștii de sorginte și/sau inspirațiune sorosisto-progresisto-neocomunista. Atunci Trump a acordat un ajutor financiar direct către Boeing care ar fi trebuit să fie folosit pentru cercetare, dezvoltare și retehnologizare. Doar ca la Boeing ajunsese CEO un corporatist, Mulleburg, care în loc să folosească banii primiți în scopurile respective a făcut-o lată! Pentru ca în guvernarea Obama Boeing nu a primit niciun ajutor, compania a făcut jocul ei clasic de capitalizare prin emiterea și vânzarea de acțiuni. Muellenburg cu banii primiți de la Trump a răscumpărat acțiunile dar a rămas fără bani și în fața situației noi create a dispus cele mai proaste măsuri din istoria Boeing-ului și anume: neplata senioritatii în companie a angajaților, scăderea lanțului de control a calității, externalizarea necontrolată a producției dar mai ales canibalizarea resurselor prin programele concurente destinate zonei mediu curier și reprezentate de modelele 787 Dreamliner seria 5 și 7377 MAX.
În guvernarea Biden, în mod identic Boeing nu a primit niciun fel de ajutor și a fost forțată din nou să se recapitalizeze prin acțiuni și împrumuturi în valoare de peste 55 de miliarde de dolari și este astăzi pusă în fața soluției de “spargere” a gigantului ca soluție unică de evitare a unui colaps general
Deși democrații erau cunoscuți ca fiind reprezentații și apărătorii clasei muncitoare, analiștii politici au arătat ca Biden și ai lui au uitat tocmai de aceasta și au fost înfrânți în mod zdrobitor de către republicanii lui Trump. Însuși greva de la Boeing care practic a paralizat de atâtea luni de zile o mare parte din producția de MAX-uri și Dreamlinere a probat cele de mai sus iar pierderile materiale înregistrate de companie sunt enorme cel puțin în raport cu valoarea celor cerute de către greviști
Analizând realizările și mai ales nerealizările celor doi președinți, Trump și Biden, prin prisma activităților celor doi reprezentanți ai lor în funcția de secretar de stat al transporturilor și pe baza datelor furnizate de către prestigioasa publicație americană Aviation Week sub semnătura lui
Karen Walker - Air Transport World Editor-in-Chief and Aviation Week Network Group Air Transport Editor-in-Chief, putem observa următoarele:
Republicana Elaine Chao, a devenit în primul mandat al lui Trump o persoană extrem de apreciată și respectată în aviația americană ca urmare a faptului ca a fost o persoană permanent informată la zi și interesată cu adevărat de industria aviației. În mandatul ei a impus două lucruri vitale pentru întreaga industrie și anume: libertatea de acțiune a managerilor companiilor aeriene dincolo de dorințele, interesele și implicărea celor din zona DOT. Com și respectarea siguranței zborului cu orice preț.
Democratul Pete Buttigieg, catalogat acum ca o mare deziluzie, nu s-a implicat aproape deloc în aviație preferând celelalte zone ale transporturilor în scop evident politic și electoral. La momentul în care s-a hotărât să se ocupe totuși și de aviație a făcut exact pe dos față de republicană Chao adică s-a amestecat în partea de libertate a mediului de afaceri și a încercat forțarea companiilor aeriene în adoptarea unor practici la limită sau dincolo de zona reglementată. Un astfel de exemplu negativ este și cel dat către Departamentul de Justiție, care la indicațiile prețioase ale lui Biden, s-a angajat într-o intervenție juridică – în cele din urmă de succes – pentru a preveni fuziunea JetBlue Airways și Spirit Airlines. Consecințele acestei “reușite” asupra pieței americane putând fi exact opusul intenției declarate, și anume existența unui număr mai mic de companii aeriene low-cost din SUA, o concurență mult mai mică și cel mai important lucru: tarife mai mari.
Trebuie însă să recunoaștem ca timpul mandatului lui Biden s-au acordat pentru prima oară o serie Stimulente fiscale durabile pentru combustibilul de aviație de tip SAF (adică nu din surse clasice obținut) incluse în Legea SUA pentru Reducerea Inflației. Acestea politici ascunse în spatele sloganelor referitoare la decarbonizarea planetei, au schimbat efectiv un mecanism întreg prin stabilirea unui standard clar și coerent pentru practicile globale și au avut un rol bine definit în creearea de locuri de muncă, profituri mari precum și o dezvoltare tehnologică într-o industrie critică și emergentă. Dar doar pentru americani și nu și pentru restul lumii!
În aceste zile când lui Trump și republicanilor li se oferă o șansă rară de a face din USA cam ce a reușit Franklin Delano Roosevelt cu democrații lui problema abordării acestui subiect este evident una majoră. Pentru ca dacă în vechiul mandat Trump a menținut mare parte din oamenii lui Obama, care la final l-au trădat, acum când are majoritate în Senat și Camera Reprezentanților, urmează să numească și doi judecători la Curtea Supremă iar votul popular îl susține întreaga aviație așteaptă primele lui numiri
Deci va fi “ Sa facem America mare din nou” sau sa facem “America verde in aviatie”?