IMPORTANT! Ţi s-a anulat zborul din cauza unei greve? Iată ce trebuie să faci în această situaţie

30 Mai 2017 | scris de Jeanina Nastase
IMPORTANT! Ţi s-a anulat zborul din cauza unei greve? Iată ce trebuie să faci în această situaţie

Vi s-a întâmplat să vi se anuleze zborul din cauza unei greve? Tot ce este posibil, însă în satfel de cazuri deloc plăcute, este bine să ştiţi ce drepturi aveţi. Mai exact, în cazul zborurilor anulate din cauza grevelor sau a vremii nefavorabile, nu putem obține despăgubiri de la companiile aeriene, dar avem alte drepturi de care putem beneficia. Compania de zbor nu ne poate lăsa în aeroport fără să ne asigure cel puțin o masă, iar în cazul în care suntem programați pentru alt zbor către destinația dorită, trebuie să beneficiem de condiții comparabile celor pentru care am plătit inițial.

În contextul în care mai multe zboruri programate sunt afectate de greva controlorilor de trafic aerian declanșată astăzi, vă prezentăm în cele ce urmează câteva lucruri esențiale despre drepturile pe care le au pasagerii zborurilor anulate, potrivit avocatnet.ro. 

Dacă zborul nostru este anulat din cauza unor circumstanțe extraordinare, precum grevele sau condițiile meteorologice nefavorabile, compania aeriană trebuie să ne acorde asistență și dreptul de a opta între mai multe soluții, așa cum vom vedea mai jos. Cu toate acestea, potrivit Regulamentului (CE) nr. 261/2004 şi Orientărilor interpretative oferite de Comisia Europeană, compania aeriană nu ne datorează despăgubiri în aceste situații, dar poate să aleagă să o facă. În schimb, avem dreptul la unul dintre următoarele lucruri:

  • să primim banii pe bilet, în termen de șapte zile;
  • să ni se ofere o altă modalitate de transport până la destinația finală, cu prima ocazie care se ivește; cu alte cuvinte, avem dreptul de a beneficia de redirecționarea zborului, fie și pe o rută mult ocolitoare, dar în cel mai scurt timp de plecare;
  • să ni se reprogrameze zborul la o dată ulterioară aleasă de noi;
  • să ni se asigure transportul către și de la aeroport, dacă zborul sosește sau pleacă dintr-un aeroport diferit de cel menționat în rezervare.

Potrivit unei hotărâri recente a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, o problemă tehnică care apare în timpul întreținerii aeronavei sau este cauzată de lipsa de întreținere a unei aeronave nu poate fi considerată „circumstanță extraordinară”, prin urmare, în aceste cazuri, compania ne datorează despăgubiri.

În cazul în care suntem anunțați de anularea zborului când am ajuns deja la aeroport și optăm pentru redirecționarea zborului, avem dreptul, din partea companiei respective, la mese și băuturi răcoritoare, în funcție de timpul de așteptare, precum și la două apeluri telefonice, mesaje sau e-mail-uri, potrivit explicațiilor oferite pe unul dintre site-urile oficiale ale UE, Europa.eu. În orice caz, atunci când suntem reprogramați sau deviați pe alte rute către destinația finală, condițiile de zbor trebuie să fie comparabile celor pentru care am cumpărat inițial biletul, potrivit avocatnet.ro. 

Este esențial ca transportatorul să ne ofere posibilitatea de a alege cel puțin între rambursarea prețului pe bilet și redirecționarea zborului. Cu toate acestea, noi ne putem exprima opțiunea o singură dată. Cu alte cuvinte, dacă am comunicat operatorului de zbor că vrem rambursarea biletului, nu putem să ne răzgândim câteva ore mai târziu și să optăm pentru o reprogramare a zborului. Aceste aspecte sunt valabile chiar dacă aeroportul din care plecăm (și unde întâmpinăm problema anulării) este din afara UE - plecăm din India spre România, spre exemplu. Singura cerință este ca respectivul operator aerian să fie autorizat într-o țară din UE.

 

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră