În România se lucrează puţin şi prost. Dacă nu sunt probleme cu exproprierile, sunt cu mutarea utilităţilor. Dacă nu sunt probleme cu utilităţile sunt cu autorizaţiile, fie ele de mediu sau chiar de construcţie.
Aşa se face că, pentru propriul obiectiv naţional, respectiv o autostradă, autorităţile nu par să se grăbească. Acesta este şi cazul autostrăzii Sebeş – Turda.
Astfel, pentru mai bine de 66 de km din cei 70 ai autostrăzii A10 Sebeş - Turda nu au fost emise până în prezent autorizaţiile de construire.
Mai mult, deşi Compania de Autostrăzi recunoaşte că autorizaţiile de construire sunt obligatorii pentru a se putea lucra, constructorii şi-au primit o parte din bani pe lucrarile deja executate. Cum proiectul este finanţat pe fonduri europene, aceste sincope ar putea duce la probleme mult mai mari, cum ar fi sancţiuni sau suspendarea fondurilor europene.
La solicitarea Asociaţiei Pro Infrastructura (API), Compania de drumuri a recunoscut că pentru 19 kilometri ai autostrăzii Sebeş – Turda nu a fost emisă autorizaţia de construcţie, deşi documentaţia a fost depusă de către constructor.
Pentru ceilalţi 47 de km constructorii nu au depus documentaţia tehnică la Minister pentru că nu a fost avizat Proiectul Tehnic de către Comisia Tehnico-Economică a CNADNR şi pentru că autorităţile de la mediu nu au revizuit încă acordurile de mediu.
CNADNR recunoaşte că fără autorizaţiile de construire „antreprenorii nu pot executa lucrări de construcţie (...), fapt ce le-a fost comunicat în repetate rânduri de către CNADNR".
Cu toate acestea, constructorii lucrează în prezent pe toate cele patru loturi ale autostrăzii. Autostrada ar trebui să fie în stadiul de funcţionabilă la sfârşitul acestui an, pentru ca finanţarea europeană să nu fie pierdută.