Patronul Volkswagen: Vom putea începe chemarea în ianuarie şi, până la sfârşitul anului 2016, totul ar trebui pus în ordine

07 Oct 2015
Patronul Volkswagen: Vom putea începe chemarea în ianuarie şi, până la sfârşitul anului 2016, totul ar trebui pus în ordine
Revenirea la normele corecte a maşinilor Volkswagen echipate cu motoare trucate va dura luni de zile, a recunoscut, joi, noul patron al grupului, care, de asemenea, a expediat responsabilitatea pentru înşelăciune către unii dezvoltatori, scrie AFP. Matthias Müller, aflat în fruntea Volkswagen de zece zile, în plin scandal al motoarelor diesel, a acordat primul interviu presei chiar în ziua în care grupul trebuie să ofere autorităţilor germane documentul privitor la orgnizarea giganticii acţiuni de chemare a maşinilor trucate. Este vorba de repunerea în normele corecte a milioane de maşini care au fost echipate cu sisteme capabile să falsifice rezultatele testelor antipopulare.

Afacera a izbucnit la sfârşitul lunii septembrie în Statele Unite şi încă mai face valuri. 11 milioane de vechicule din lumea întreagă sunt vizate, chiar dacă probabil nu toate vor trece prin garaj.

„Dacă totul se derulează cum este prevăzut, noi vom putea începe chemarea în ianuarie ş până la sfârşitul anului 2016, totul ar trebui pus în ordine, a precizat patronul grupului în Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).

Operaţiunea este provocare enormă din cauza particulariţilor geografice şi a modelelor – maşinile marca Volkswagen sunt vizate, dar şi Audi, Skoda, Seat,- şi nu sunt trei soluţii pe care le folosim, ci mii, mai spune patronul grupului german.

 Notă de plată imensă 


Costurile acestei opeaţii este de miliarde de euro. La acestea se adaugă amenzile ce trebuie achitate în diferite ţări, unor clienţi şi unor acţionari care estimează pierderi importante la bursă. Pe lângă daunele comerciale, gigantul comercial cu o cifră de afaceri anuale de aproximativ 200 de miliarde de euro, recent încoronat cu titlul de numărul unu mondial, nu este ameninţat de o prăbuşire a vânzărilor pentru moment, a subliniat M. Muller. La cât ar putea ajunge nota de plată pe care o are de achitat grupul german este deoamdată la stadiul de previziuni. Analiştii financiari şi organele de presă jonglează cu cifre care pendulează între 25 şi 50 de miliarde de euro.

De altfel, patronul grupului i-a informat deja pe angajaţi că va trebui să strângă cureaua, în special în domeniul investiţiilor. Angajamentul în sport – Volkswagen sponsorizează clubul de fotbal din prima diviziune V fL Wolfsburt – va fi, de asemenea, reexaminat.  

Alte stiri din Actualitate

Ultima oră