Ultimele cifre de la BRAT privind publicul presei tipărite şi online arată că 7,3 millioane de români citesc cel puţin o publicaţie pe print. Conform rezultatelor unei cercetări, 58% dintre români cu vîrste cuprinse între 14 şi 74 de ani citesc o publicaţie tipărită, 69% dintre ei fiind din mediul urban, iar 31% din mediul rural, scrie business-review.eu.
În timp ce femeile preferă revistele, bărbaţii citesc presă locală, ziare şi alte publicaţii, trendul fiind mai accentuat în zona rurală. Publicaţiile tipărite ajung la 35% din populaţia rurală, în timp ce în zonele urbane procentul creşte la peste 60.
Rezultatele date publicităţii astăzi, ce cuprind pentru prima dată şi publicul website-urilor, confirmă că în zonele rurale consumul de presă online este similar cu cel din mediul urban, dar la un nivel de penetrare mai puţin de jumătate decât în oraşe.
Cât priveşte resursele alocate pentru a cumpăra ziare şi reviste, studiul arată că populaţia rurală cheltuieşte mai puţin decât cea de la oraş. 54% dintre dintre oamenii de la ţară intervievaţi au spus că nu au cumpărat în ultima lună nici o publicaţie, spre deosebire de 32% dintre orăşeni. Oricum, 7% din populaţia rurală au cel puţin un abonament la un ziar şi 4% la o revistă, procentele fiind la jumătate în cazul zonelor urbane.