Se zice ca ploaia de stele este un fenomen astronomic foarte rar și frumos de urmărit iar în popor se spune și ca atunci când vezi o stea căzătoare să îți pui o dorință care se va îndeplini!
Asistăm astăzi la o adevărată ploaie de aeroporturi construite sau în curs de în România. Doar ca haideți să vedem mai îndeaproape și cu ochiul liber fenomenul rar nu-i așa?
Numirea în funcție a ministrului Veres a fost sărbătorită cu deschiderea Aeroportului internațional Brașov chit ca hărțile de aterizare nu fuseseră publicate de către Jeppessen, nu exista asistență tehnică asigurată de vreo companie, vechea conducere a Autorității Aeronautice Civile Române AACR a refuzat ani de zile deschiderea aeroportului din motive bine întemeiate etc
De la deschiderea aeroportului curse ioc, încasări deloc, cheltuieli gârlă deci un real succes media și politic pe banii contribuabililor din județul Brașov!
Înaintea lui, cu eforturile lui acelea, nu cântărețul ci ministrul de atunci, a fost reabilitat și deschis Aeroportul Internațional din Caransebeș acolo unde nu operează nici o cursă regulată de la deschiderea lui și până astăzi.
Tot anul trecut a fost deschis un aeroport internațional privat la Remetea în județul Harghita, care va opera avionul proprietarului în principal.
Din luna martie a anului curent am aflat despre construcția și pregătirea pentru deschidere a unui alt aeroport internațional privat la Alexeni în județul Ialomița cu o investiție de 400 milioane de euro.
Acum două săptămâni toată presa a aflat ca se va face un nou aeroport, tot internațional, la Braila-Galati, care va avea o pistă de 3 km iar din pozele oferite și o aerogară cu 3 sisteme de îmbarcare/debarcare tip burduf.
Ieri Primarul Sectorului 4 și candidata PSD la Primăria Capitalei au anunțat deschiderea unui nou aeroport internațional al Bucureștiului în acel sector, ceea ce va ridica la trei numărul aeroporturilor Capitalei
Deci dragi români contribuabili acolo sunt banii dvstra!
Doar ca ar trebui să știm ca:
1. Bazinele demografice actuale din zonele acestor aeroporturi nu mai sunt atât de mari ca număr încât să asigure un ritm de curse și operațiuni ce să facă sustenabile economic aceste obiective
Uitați-vă la Aeroportul Internațional Tulcea care are o medie de sub zece pasageri pe lună pentru a înțelege exact ce spuneam mai sus!
2. Prin deschiderea aeroportului din sudul capitalei se face loc direct pentru închiderea atât a aeroportului Băneasa cat și a fabricii ROMAERO. Chestie dorită și planificată de rechinii imobiliari de mult timp!
3. În acest moment în care traficul aerian a revenit și depășit valorile de vârf ale anului 2019 (an considerat ca fiind cel mai bun în aviația civilă) Aeroportul Internațional Otopeni operează bine merci fără nici o restricție cu o singură pistă din cele două avute în dotare! Timp în care Aeroportul Băneasa șomează pentru ca să nu îi deranjeze zgomotul avioanelor pe potentații locuitori ai zonei !
Companiile low cost primele interesate în operarea pe aeroporturile cu taxe mai mici teoretic - precum cele noi - nu s-au înghesuit deloc în a se înscrie cu operarea pe Brașov, Tulcea, Caransebeș!
Ni se tot livrează diverse motivații care nu se pupă cu realitatea indiferent cat de patrioți am fi! Dintre aceste motivații care sunt precum ambalaj frumos la o cutie goală, primează: interesul comunității locale, necesitatea imperioasă de asigurare a unor condiții de transport cat mai bune, bla bla bla!
Ploaia de stele este frumoasă și rară dar acum o fi oare ea bună?