De la inventarea monoclului (prin 1700) și până la ochelarii sofisticați de azi, omenirea parcă s-a mai limpezit puțin. Ba, ca noblețe și justificare a sârmelor cu lentile agățate de urechi, purtătorii de astfel de accesorii au asociat ochelarii cu un atribut al înțelepciunii, de vreme ce însăși înțeleapta cumătră bufniță e reprezentată grafic cu o pereche postată, tacticos, deasupra pliscului!
Fire inventivă, vizionar prin definiție, așa și-o fi zis și Romică Romașcu atunci când a început afacerea cu ochelari. Evident că a luat în calcul și faptul că, dacă în Italia un magazin cu articole de optică deservește 5000 de locuitori, în România se găsește unul la 50-100.000 de locuitori.
Și-a demarat! De la un magazin în Vaslui, unde s-a născut, la altul în Petroșani, unde și-a petrecut vacanțele adolescentine, la altul în Zalău, în București și-n mai toate orașele mari din țară, a ajuns să aducă și celebrul brand MOSCOT în România, în 2015.
La început de drum, prin 2005, i-a venit ideea să facă ”optică mobilă”, adică să nu mai aștepte să vină clienții la magazin, ci să meargă el în întâmpinarea acestora. A pornit cu echipe de optică mobilă prin instituții, a avut succes și vânzări neașteptate. Într-o vreme, când Litoralul nu era în pandemie, sub sigla DeOchi, ”tonetele” lui cu optică mobilă erau chiar pe plaja din Vama Veche.
De-a lungul anilor afacerea a crescut, Romică ”s-a făcut mare” și-a căpătat pe deplin înțelepciunea bufniței și spiritul de antreprenoriat caracteristic unui absolvent ASE, încât, iată-l, de curând, la Milano, ca premiant al premianților. Astfel, Salonul Internațional de Optică de la Milano, cel mai important eveniment de acest gen din lume, i-a atribuit show-room-ului ”Optician Store”, deschis de Romică, recunoașterea ”Bestore Innovation”, pentru modul în care gestionează relația cu clienții și furnizorii și, nu în ultimul rând, pentru comunicare. Această recunoaștere punctează, de asemenea, aspectele profesionale, umane și emoționale ale proprietarului și se axează în primul rând pe dimensiunea inovativă a business-ului.
Așadar, românul nostru, Romică Romașcu are de acum, limpede, lumea (lentilelor) la picioare sau în ochelarii din vârful nasului. Asta, să fie clar (așa cum scrie pe frontispiciul magazinelor sale)! Bravo, Romică! Ptiu, să nu-ți fie de”DeOchi”!