Acest serviciu preia apeluri prin care se anunţă dispariţia unor copii şi le transferă poliţiei, oferă îndrumare şi sprijin persoanelor în grija cărora se află copilul dispărut şi sprijină desfăşurarea investigaţiei, precizează ANCOM.
Numărul 116000 este disponibil non-stop (24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, la nivel naţional), este accesibil tuturor cetăţenilor, fără a fi necesară o înregistrare prealabilă, iar apelarea nu este condiţionată de plata sau de angajamentul de plată a vreunui tarif. În timpul apelului către acest număr sunt interzise publicitatea, divertismentul, marketingul şi vânzarea sau utilizarea apelului în scopul vânzării de servicii comerciale în viitor.
Serviciile oferite prin intermediul numerelor naționale scurte armonizate cu caracter social care încep cu 116 au o identitate paneuropeană, pe principiul „acelaşi număr = acelaşi serviciu” în toate statele UE. Cetăţenii Uniunii Europene ştiu astfel că acelaşi număr permite accesarea aceluiaşi serviciu în fiecare stat membru.
Dreptul de a utiliza acest număr pentru o perioadă de 10 ani, în colaborare cu Asociația Telefonul Copilului, furnizor de servicii cu caracter social, a fost obţinut de Telekom Romania Communications. ANCOM mai precizează că numărul 116112 nu va fi disponibil pentru alocare, pentru evitarea unor confuzii cu numărul unic pentru apeluri de urgenţă „112”.