Bulgaria, care de câțiva ani avea cea mai mare rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană, se află acum pe locul doi, după România, conform statisticilor publicate la 10 aprilie 2018 de către Comisia Europeană, relatează sofiaglobe.com.
Diferența între cele două ţări este însă mică: România a avut o rată a mortalității rutiere de 98 la milionul de locuitori în 2017, în timp ce Bulgaria, 96. Comisia a remarcat, de asemenea, că datele sunt preliminare și ar putea exista schimbări minore în datele finale pentru fiecare țară din UE.
Deşi Bulgaria și România sunt singurele țări ale UE care au înregistrat o rată a mortalității rutiere mai mare de 80% în 2017, România a înregistrat totuşi o scădere a acesteia.
Rata mortalității rutiere în România a scăzut cu 19% în 2010, de la 117%. În aceeași perioadă, Bulgaria a înregistrat o scădere de 12%, de la 105 la milionul de locuitori.
Comisia Europeană a declarat că, în al doilea an consecutiv, la nivelul întregii UE, s-a înregistrat o scădere a numărului de decese rutiere cu aproximativ două procente. În Bulgaria, scăderea a fost de 1%, comparând 2017 cu 2016, iar în România a crescut cu un procent.
25.300 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2017, cu 300 mai puține decât în 2016 și cu 6 200 mai puține decât în 2010 (-20%).
"În timp ce această tendință este încurajatoare, atingerea obiectivului UE, de reducere la jumătate a numărului de decese rutiere între 2010 și 2020, va fi acum o provocare", a afirmat Comisia Europeană.
În plus, se estimează că încă 135. 000 de persoane au fost grav rănite în accidente rutiere anul trecut, inclusiv o mare parte dintre utilizatorii vulnerabili: pietoni, bicicliști și motocicliști.
"Pe lângă victime, morţii și răniţii în accidente rutiere afectează şi societatea în ansamblu, cu un cost socioeconomic estimat de 120 de miliarde de euro pe an. Toate acestea necesită eforturi noi din partea tuturor actorilor pentru ca drumurile europene să fie mai sigure ", a spus Comisia.
"În timp ce autoritățile naționale și locale oferă cele mai multe acțiuni de zi cu zi, inclusiv campaniii de conştientizare a publicului, Comisia lucrează în prezent la o serie de măsuri concrete pentru a stimula substanțial lucrurile".
Cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, drumurile europene au rămas la cel mai înalt nivel din lume în 2017.
În UE, Suedia (25 decese la un milion de locuitori), Regatul Unit (27), Țările de Jos (31) și Danemarca (32) au raportat cele mai bune rezultate în 2017. Comparativ cu 2016, Estonia și Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de decese , respectiv -32% și -20%.
În plus, diferența de performanță dintre statele membre s-a redus în continuare în 2017, doar două state membre înregistrând o rată a deceselor mai mare de 80 la milionul de locuitori , respectiv România și Bulgaria, a afirmat Comisia Europeană.