Astăzi a decolat după 20 de ani prima cursă directă Otopeni New York dar nu cu Tarom compania națională ci cu o companie low cost din Moldova înregistrată în România, HI SKY.
Din punct de vedere tehnic zborurile vor fi efectuate cu un singur avion Airbus 330-200 vechi și cu o rază de acțiune limitată doar la atingerea New York-ului, compania HISKY neavând un avion de backup. Compania a încercat să acopere această problemă cu ajutorul unui avion Airbus 321 Long Range dar care pentru a ajunge la New York este nevoie să facă escală pe aeroportul Shannon din Irlanda. În plus avionul A321 LR are un singur culoar între rândurile de scaune.
De menționat este și faptul ca ambele avioane sunt amenajate pentru low cost deci spațiile dintre scaune sunt extrem de reduse iar serviciile sunt la fel
Tarom prin vânzarea celor două avioane Airbus 310 cumpărate cu scandalul de mită cunoscut, de către Petre Roman, și vândute mascat către Iranul aflat sub embargo printr-o firmă de apartament din Armenia, și-a închis orice posibilitate de operare pe rutele lung curier.
Se pune întrebarea normală ce s-a întâmplat cu sloturile Tarom de pe aeroporturile New York, Chicago, Montreal, Bangkok, după ce compania națională a oprit operarea pe acestea.
Pentru a înțelege mai bine valoarea financiară a unui astfel de slot (o perioadă de timp destinată decolării, aterizării și parcării unei aeronave pe un aeroport) trebuie să vedem ca Tarom a refuzat să își vândă ultimul slot de la Londra pentru doar 7,5 milioane de lire sterline.
Până in prezent subiectul acestor sloturi a fost ascuns publicului și presei iar DNA a dormit în papuci! Pentru a întregi tabloul precizăm ca nici controalele executate de către Corpurile de control ale primilor miniștri și miniștri ai transporturilor au fugit ca Necuratul de tămâie în a analiza situațiile prezentate mai sus.
Ce poate face Tarom dacă a fost furată, înșelată distrusă etc de către specialiștii în tabla, plase de plastic, vopsele, Selgros, etc aduși pe post de conducători ai destinelor sale?
Să se chinuie cu 18 avioane din care 5 nu zboară de ani de zile, și mai ales să vadă cum piloții ei, plătiți mizerabil față de colegii lor, au plecat la HISKY, WIZZAIR, ANIMAWINGS, RYANAIR etc
Ce poată să mai spună Alexandru Anghel, noul purtător de cuvânt al Tarom adus fără examen pe ușa din dos și pentru care limba română este prima limbă străină iar experiența în aviație este nulă?