Astfel, petiţionarul român este bărbat, din Bucureşti, foloseşte mijloace moderne de comunicare şi este preocupat de problemele din educaţie, sănătate şi ocuparea forţei de muncă.
Conform analizei realizate de minister, de la preluarea mandatului de Cabinetul Cioloș, la Secretariatul General al Guvernului s-au primit, în total, 20.777de petiții adresate premierului şi Guvernului. Dintre acestea, cele mai multe provin din Bucureşti- 798 şi de la cetățeni din afara granițelor-378. Cele mai puţine petiţii au venit din judeţul Covasna.
Autorii acestor petiţii sunt 70% bărbaţi, 20% femei, iar 5% sunt cosemnatari. Principalele domenii de interes pentru petiţionari sunt Educația – reclamații privind sistemul de învățământ/salarizare profesori și personal auxiliar, Sănătatea - reclamații privind sistemul de sănătate, deficit de personal, condiții improprii în spitale şi ocuparea forței de muncă – șomaj, lipsa locurilor de muncă.
59,97% dintre petiții s-au transmis prin poșta electronică (e-mail), 32,85% prin poștă și fax, iar 7,39% prin biroul de audiențe. Din 4 decembrie 2015, procentul petițiilor transmise prin poșta electronică a crescut la 59,97%, față de 43,51% în 2015, 35,15% în 2014 și 40,6% în anul 2013.
Ca urmare, Guvernul lansează, la inițiativa MCPDC, proiectul pilot "Urmărește petiția". Aplicația va putea aloca și comunica automat cetățenilor, pe adresele de e-mail ale acestora, numere de înregistrare pentru fiecare petiție transmisă, explicând termenele maximale de soluționare/ formulare răspuns, inclusiv data la care petiția a fost direcționată (cum se întâmplă frecvent) de la Cancelaria Prim-Ministrului/ Secretariatul General al Guvernului la ministere sau agenții. În următorii ani, sistemul va putea fi replicat si în ministere.