Directorul de creație al firmei Balenciaga, Demna, și-a emis scuze publice pentru una dintre campaniile publicitare recente ale brandului de modă, care prezentau imagini cu copii mici îmbrățișând ursuleți în haine neadecvate pentru public.
„Vreau să-mi cer scuze personal pentru alegerea artistică greșită a conceptului pentru campania de cadouri cu copiii și îmi asum responsabilitatea”, a scris vineri Demna, care se numește numai numele său, într-o declarație pe Instagram. „Era nepotrivit ca copiii să promoveze obiecte care nu aveau nicio legătură cu ele”, anunță CNN.
Campania, realizată de fotograful Gabriele Galimberti, a fost menită să promoveze o varietate de produse noi din magazinul de cadouri Balenciaga.
A prezentat imagini cu copii mici îmbrăcați în piese din linia Balenciaga Kids. Gențile de ursuleț de pluș, între timp, au fost prezentate ca accesorii în show-ul de prêt-à-porter de primăvară-vară 2023 de la Balenciaga.
Dar mulți au criticat fotografiile, argumentând că gențile erau nepotrivite pentru copii.
Într-o declarație transmisă CNN săptămâna trecută, Galimberti a spus: „Nu sunt în măsură să comentez (despre) alegerile lui Balenciaga, dar trebuie să subliniez că nu am avut dreptul în niciun fel să nu aleg produsele și nici modele, nici o combinație a acestora”.
Declarația lui Demna a continuat: „Oricât de mult aș dori uneori să provoc un gând prin munca mea, n-aș avea NICIODATĂ intenția de a face asta cu un subiect atât de îngrozitor precum abuzul asupra copiilor pe care îl condamn”. El a adăugat că se angajează să lucreze cu „organizațiile de protecție a copilului” în continuare.
Casa de modă de lux și-a cerut scuze anterior pentru campanie săptămâna trecută și și-a retras campania în întregime.
Mesajul lui Demna a fost urmat de o declarație pe Instagram a președintelui și CEO-ului Balenciaga, Cédric Charbit, care și-a oferit propriile scuze pentru „greșelile noastre” și a împărtășit o serie de articole de acțiune implementate acum la casa de modă.
Acestea includ o reorganizare a departamentului de imagine al etichetei, precum și noi sisteme pentru verificarea atât internă, cât și externă a conținutului și campaniilor. Charbit a promis instruire în comunicare pentru angajații Balenciaga, un „tur de ascultare” cu grupuri de susținere a copiilor și granturi pentru „a ajuta să facă o diferență în protejarea copiilor”.
La scurt timp după ce campania sa a provocat extrem de multe controverse, marca a lansat un proces de 25 de milioane de dolari pentru o campanie separată – pentru colecția sa de primăvară 2023 – care a provocat, de asemenea, controverse. O imagine din această campanie a prezentat pagini din hotărârea Curții Supreme din 2008 în Statele Unite împotriva Williams, „care confirmă ca fiind ilegală și neprotejată de libertatea de exprimare promovarea pornografiei infantile”, potrivit unei declarații transmise de Balenciaga CNN la începutul acestei săptămâni. .
Campania a replicat un mediu corporativ, cu fotografii realizate într-un „spațiu de birouri din Manhattan”. Pagina din hotărâre era vizibilă pe un birou aglomerat într-o singură imagine. În documentele depuse vinerea trecută, Balenciaga a susținut că prezența documentului pe platourile de filmare a fost „răutoare sau, cel puțin, extraordinar de nesăbuită” din partea companiei de producție North Six, a scenografului Nicholas Des Jardins și a companiei sale.
Toți trei ar trebui să fie trași la răspundere, se arată în dosarul instanței.
Dar declarația lui Charbit de astăzi spunea că Balenciaga „a decis să nu depună un litigiu”. Nu a oferit un motiv pentru care.
În tot acest timp, din ce în ce mai multe vedete de peste Ocean își manifestă dezaprobarea față de evenimentele create de celebrul brand.