Contractele de deszăpezire acoperă, în prezent, peste 70% din lungimea rețelei rutiere și în totalitate calea ferată, iar anul viitor ar putea fi introdus un contract-cadru, astfel încât, timp de câțiva ani, contractele să fie încheiate clar și cu o selecție a furnizorilor în conformitate cu normele, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
"Contractele de deszăpezire au fost încheiate acum pentru mai mult de 70% din lungimea rețelei rutiere. La calea ferată sunt încheiate pentru 100%, pentru că ele se desfășoară în alt regim — în regim intern. Preocuparea mea principală în ceea ce privește deszăpezirea este de evitare a acelor soluții pe ultima sută de metri, care ridică o mulțime de semne de întrebare — mă refer la procedurile de urgență. Deci, chiar dacă anul acesta am luat o situație așa cum este, de câteva zile discutăm cu colegii să schimbăm acest mecanism. Acele proceduri de urgență care nu mai pot fi schimbate anul acesta, pentru că ar însemna să lăsăm zonele descoperite, le vom continua, dar vom încerca să le facem foarte transparente, iar anul următor măsura este să încercăm un contract-cadru, ca să nu se mai creeze această urgență pe ultima sută de metri și să avem clar pe câțiva ani contractele făcute, transparent, în liniște, cu selectarea conform tuturor normelor a furnizorilor", a spus Costescu.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a demarat proceduri de achiziții publice prin licitație deschisă pentru încheierea unor acorduri cadru ce vizează activitatea de deszăpezire pentru iarna 2015 — 2016, fiind întocmite 59 de documentații de achiziții, însă pentru opt loturi nu s-a prezentat nicio ofertă. Pentru 51 de loturi, în schimb, au fost depuse 93 de oferte. În această perioadă, ofertele depuse de operatorii economici se află în proces de evaluare, precizează CNADNR.