În ultimii doi ani comerțul electronic a devenit un pilon esențial, în mare parte acest fapt se datorează și ”epocii COVID-19”. Comoditatea și nevoia ne-a împins catre online, comerțul electronic continuă să domine condițiile de joc ale consumatorilor, deoarece preferințele de cheltuieli și nivelurile de confort se schimbă radical odată cu noua noastră normalitate. Și cu numeroasele avantaje ale cumpărăturilor online, nu este de mirare că toți ne îndreptăm către ecrane în loc de magazine.
Transportul gratuit poate face diferența dintre o cumpărătură online și una tradițională. Din punctul de vedere al unui comerciant cu amănuntul, furnizarea de transport gratuit poate, de asemenea, să-i îndemne pe cumpărători să achiziționeze mai mult și să ”echilibreze” costurile de livrare.
Prețul este unul dintre cei mai puternici factori care inlfluențează decizia consumatorului de a cumpăra. Aproximativ 70% dintre cei care fac cumpărături online se uită la preț, aceștia aproape întotdeauna cumpără produse mai ieftine.
Am putea spune că în zilele noastre confortul continua să fie standardul de aur. Comoditatea este egală cu ușurința, în câteva minute și după cateva click-uri se poate face achiziția multor produse, simplu și usor, nu rămâne decât sa aștepți acasa coletul.
Aproape 3 din 4 consumatori devin din ce ăn ce mai conștienți de locul în care își cheltuiesc banii, atat online cât și offline. Ei pot reduce lista de dorințe prin evaluarea competiției și pot naviga cu ușurință de la o pagină de produs la alta pentru a găsi cel mai bun preț.
Toți consumatorii doresc să compare cu ușurință produsele în funcție de preț, recenzii și caracteristici, aceștia au devenit mai pretențioși în procesul de selecție al produselor. Singurele excepții sunt produsele esențiale, cum ar fi alimentele sau produsele la mare căutare, de exemplu: tigarile de foi Senator. Evident că nu se face rabat nici când vine vorba de produse de îngrijire personala.
Unele produse de specialitate, ediții limitate sau diverse alte produse de brand sunt disponibile exclusiv online. În acest caz, cumpărăturile online sunt singura cale de achiziție.
Chiar și cu bugete mai stricte, consumatorii nu doresc să se sacrifice pentru detalii și nu trebuie să facă acest lucru. Fie că este vorba de a reduce costurile, de a valida achizițiile cu dovezi sociale sau de a livra ceva, cumpărăturile online sunt avantajoase în mai multe moduri.