Misiunea incitantă a constat în explorarea rămășițelor Titanicului dintr-un submarin, dar la 105 minute după scufundare s-au declanșat primele semnale de alarmă. Submersibilul a încetat să mai emită un semnal și nu s-a mai auzit nimic de el. La bord, cinci persoane pe care Paza de Coastă din Boston intenționează să le găsească înainte ca oxigenul furnizat pentru călătorie să se epuizeze, la începutul acestei după-amiezi de joi.
Unul dintre cei cinci călători este directorul general al companiei OceanGate, responsabilă de organizarea acestei serii de călătorii oceanice foarte costisitoare . Ceilalți patru sunt milionarul britanic Hamish Harding ; omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood (48 de ani) și fiul său Suleman Dawood (19 ani); și exploratorul și fostul militar francez Paul-Henry Nargeolet .
Omul de afaceri Stockton Rush , a cărui companie percepe 250.000 de euro pentru fiecare călătorie cu acest submarin pentru a explora epava pachebotului naufragiat, a fondat OceanGate în urmă cu 13 ani și ocupă funcția de director general.
Sarcina sa este de a "superviza strategiile financiare și de inginerie" și de a planifica strategii de dezvoltare a submarinelor cu o capacitate de până la 6.000 de metri, potrivit site-ului OceanGate, unde se laudă că este "principalul furnizor de submersibile cu echipaj uman pentru charter și cercetare științifică". ". De asemenea, este obișnuit să îl citim în publicațiile de inginerie specializate despre vehicule submersibile cu echipaj uman pentru operațiuni subacvatice.
Pregătirea militară: de la avion la submarin
Rush a devenit cel mai tânăr pilot de transport cu reacție calificat din lume, când s-a calificat ca și căpitan la Institutul de pregătire pentru avioane cu reacție al United Airlines în 1981, la vârsta de 19 ani, continuându-și ulterior pregătirea la prestigioasele colegii Princeton și Berkeley. A ajuns prim-locotenent pe DC-8 (gradul său de căpitan) în timpul verilor din facultate, cu misiuni în Arabia Saudită, Cairo, Damasc, Mumbai, Londra, Zurich și Khartoum.
În 1989, Rush a construit personal o aeronavă experimentală, botezată Glasair III, pe care încă o deține și o pilotează. De asemenea, a construit un submersibil pentru două persoane, Kittredge K-350, în care a făcut peste 30 de scufundări până în prezent.
După mulți ani dedicați aviației militare, participând chiar la programe de rachete antisatelit, a început să fie interesat de lumea subacvatică.
În ultimii 20 de ani, potrivit informațiilor furnizate de OceanGate, Rush a supervizat dezvoltarea mai multor companii de succes în domeniul proprietății intelectuale. CV-ul său include producători de sisteme sonare mici de înaltă frecvență, dispozitive de control de la distanță fără fir, gestionarea canalelor post-vânzare și raportare financiară, sau Teledyne Inc, un furnizor de top de tehnologii subacvatice de ultimă generație.
În ultimul deceniu s-a dedicat aproape exclusiv marelui său proiect profesional, OceanGate, care organizează excursii de explorare a rămășițelor Titanicului, un echilibru între cercetare și turism de milioane de dolari care acum l-ar putea costa viața .