Românii nu sunt fani ai plăților online sau ai aplicațiilor de mobile banking. Un studiu Reveal Marketing Research încearcă să elucideze de nu fac românii plăți online.
Deși se recomandă evitarea plăților în numerar, în contextul COVID-19, unii dintre români se arată reticenți față de metodele de plată online.
Trei ar fi principalele motive pentru care românii nu procedează așa.
De nu fac românii plăți online. Trei motive
Principala barieră pentru românii care evită plățile online sau nu utilizează online/mobile banking pentru tranzacții bancare este teama de furtul datelor personale. Menționat de 26% dintre respondenți.
Mai mult, plata online nu le oferă românilor sentimentul de control, așa cum o face contactul direct cu banii (spun 11%). Da, este important să simți banii în mână, spun ei.
Pentru românii care nu fac plăți online, un alt motiv este obișnuința de a merge la bancă pentru a face plăți. Și, evident, preferința acestora de a avea contact direct cu numerarul (11%). Am adăuga și plimbarea aferentă, nu?
Seniorii pensionari sunt cei care au invocat în cea mai mare măsură această barieră în ceea ce privește plățile pe Internet (29%). Ei sunt urmați aici de familiile tradiționale (27%).
În proporție similară, cei care locuiesc în mediul rural au menționat obișnuința sau rutina de a merge la bancă. Sau de a simți fizic cash-ul (11%).
Doar 1 din 10 români declară că nu are încredere în instituțiile financiare și ca urmare evită să utilizeze aplicațiile mobile pentru tranzacții bancare. Această neîncredere poate avea legătură cu teama lor de furtul datelor personale pe Internet. Dintre aceștia, familiile tradiționale (11%) și seniorii pensionari (13%) se arată reticenți față de intențiile băncilor.
Cu toate acestea, despărțirea de cash evoluează spre bine. În context pandemic multe persoane au decis să treacă de la o metodă de plată clasică la una digitală.
„Având în vedere contextul pandemiei, putem observa o tendință spre utilizarea metodelor de plată online. Pentru a minimiza, astfel, riscul îmbolnăvirii prin contactul cu banii. Este interesant faptul că diferențele dintre mediul urban şi mediul rural în utilizarea plăților online devin tot mai mici. Situația de față este promițătoare”, spune Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.