Rutierul de la Sky se va lupta începând de sâmbătă pentru tricoul galben cu Alberto Contador, de la Tinkoff, şi Richie Porte, de la BMC. Câştigătorul ediţiei de anul trecut are însă avantajul că face parte dintr-o echipa capabilă să-l ajute în etapele montane. Contador este de unul singur, nu are vreun coechipier capabil să-l ducă în spate pe munte, motiv pentru care este considerat doar al doilea favorit al întrecerii care va începe la 2 iulie, la Mont Saint Michel, în vestul Franţei.
Porte a fost până acum „locotenentul” lui Froome, însă nici după ce a trecut la BMC nu este tocmai „general” pentru că la noua sa echipa a dat peste Tejay van Garderen. Ambii sunt însă rutieri inconstanţi, însă pentru ca echipa lor să reuşească este nevoie ca unul dintre ei să tragă cu sapa, iar celălalt să umble cu mapa. De remarcat însă că Porte nu a reuşit până acum să se claseze niciodată pe unul din primele cinci locuri într-un mare tur.
Adevăratul duşman al lui Froome este însă Nairo Quintana, de la Movistar. Anul acesta nu a fost în Dauphine, ci a preferat Route du Sud, întrecere pe care a câştigat-o. Columbianul poate da lovitura în Turul Franţei dacă va prinde forma cea mai bună în etapele de munte.
Dintre rutierii francezii, cele mai mari şanse le au Romain Barder, de la AG2R La Mondiale, şi Thibaut Pinot, de la FDJ. Amândoi au făcut progrese uriaşe în acest sezon. Liderul de la AG2R însă nu a reuşit să câştige vreo cursa în acest sezon, dar în Dauphine s-a dovedit foarte puternic, reuşind să se claseze pe locul al doilea. Pinot este mai bun acum la contratimp decât în anii precedenţi, însă în Dauphine a fost lipsit de consecvenţă în ultimele zile.
Surpriză poate veni în acest an de la Fabio Aru, de la Astana. Italianul şi-a modificat programul şi a renunţat la participarea în Turul Italiei pentru a putea concura în Marea Buclă. Anul trecut a câştigat Turul Spaniei, motiv pentru care se poate spune că este unul dintre oamenii care ar putea da lovitura chiar la debut. Singură lui problema o reprezintă presiunea.